Az elmúlt 20 évben alig történt előrelépés a fáradtság okozta balesetek számának csökkentésében. A Nature and Science of Sleep tudományos szaklapban publikált tanulmány szerződi arra voltak kíváncsiak, hogy lehet-e ezen változtatni, illetve van-e olyan pont, amelynél egy járművezető fáradtság miatt „alkalmatlannak" tekinthető a vezetésre?
Ehhez a laboratóriumi és terepvizsgálatokból származó tudományos bizonyítékokat értékelték ki, amelyek azt vizsgálták, hogy mennyi alvásra van szükségünk ahhoz, hogy a biztonságosan vezethessünk - írta az Origo a ScienceAlert online tudományos portál cikke alapján.
Összesen 61 egyedi tanulmány eredményeinek összegzése után a tudósok megállapították, hogy
ha a megelőző 24 órában négy-öt óránál kevesebbet aludtunk, az körülbelül a kétszeresére növeli egy közúti baleset kockázatát. Ez akkora baleseti kockázat, mint amikor a járművezetők véralkohol-koncentrációja 0,05 százalék.
Más tanulmányok szerint, ha egy járművezető az előző éjszaka nem aludt semmit vagy csak maximum négy órát, akkor akár 15-ször nagyobb eséllyel is balesetet szenvedhet.