eur:
404.36
usd:
355.09
bux:
92882.06
2025. április 30. szerda Katalin, Kitti
Nyitókép: Pexels

Drámai figyelmeztetést kaptak az autósok

A járműbalesetek jó részét a rossz sebességválasztás okozza, de egy tanulmány szerint 20 százalékukért a fáradtság felelős - íme, az adatok.

Az elmúlt 20 évben alig történt előrelépés a fáradtság okozta balesetek számának csökkentésében. A Nature and Science of Sleep tudományos szaklapban publikált tanulmány szerződi arra voltak kíváncsiak, hogy lehet-e ezen változtatni, illetve van-e olyan pont, amelynél egy járművezető fáradtság miatt „alkalmatlannak" tekinthető a vezetésre?

Ehhez a laboratóriumi és terepvizsgálatokból származó tudományos bizonyítékokat értékelték ki, amelyek azt vizsgálták, hogy mennyi alvásra van szükségünk ahhoz, hogy a biztonságosan vezethessünk - írta az Origo a ScienceAlert online tudományos portál cikke alapján.

Összesen 61 egyedi tanulmány eredményeinek összegzése után a tudósok megállapították, hogy

ha a megelőző 24 órában négy-öt óránál kevesebbet aludtunk, az körülbelül a kétszeresére növeli egy közúti baleset kockázatát. Ez akkora baleseti kockázat, mint amikor a járművezetők véralkohol-koncentrációja 0,05 százalék.

Más tanulmányok szerint, ha egy járművezető az előző éjszaka nem aludt semmit vagy csak maximum négy órát, akkor akár 15-ször nagyobb eséllyel is balesetet szenvedhet.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

OKSZ-főtitkár az árrésstop kiterjesztéséről: semmi sem indokolja az intézkedés fenntartását

Az inflációs célokban csak úgy lehet komoly eredményeket elérni, ha az ellátási lánc valamennyi szereplője az intézkedés mögé áll – mondta az InfoRádióban az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Kozák Tamás hozzátette: a kozmetikai cikkek esetében nem volt jelentős ármozgás az elmúlt hónapokban, ezért az árréscsökkentési intézkedés kiterjesztése kevésbé indokolt ezeknél a termékeknél.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.30. szerda, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×