A KRESZ szerint kötelező tartozék az autóban az elakadásjelző háromszög. A fényvisszaverő felülettel ellátott, messziről jól látható vészjelzésnek életmentő szerepe lehet, ha lerobbanunk.
Elvi alkalmazása során a lerobbant jármű mögött legalább 100-150 méterrel kell elhelyezni. Ez nem minden útszakaszra igaz: a háromszög alkalmazását csak lakott területen kívül, az úttesten vagy a leállósávon veszteglő autósok számára kötelezi a KRESZ.
Felállítása egyszerű, 1 perc alatt kényelmesen összerakható. A háromszög felső sarkát kell összeakasztani, majd a fémlábakat kihajtani, hogy megtámassza a háromszöget.
Autópályán viszont, rossz látási viszonyok között lesétálni azt a pár száz métert sem túl biztonságos. A lerobbanások esetére szóló tanácsok sorában mindig ott van, hogy ne tartózkodjunk a leállósávban sem, amint lehet, álljunk a szalagkorlát túloldalára – emlékeztet a Vezess.hu.
Utóbbi megfontolásból változtattak szabályt Spanyolországban, ahol már lehet alternatívát használni.
2021 óta a háromszög kihelyezése helyett szabályos a V16-os vészvillogó alkalmazása.
Ezek a narancssárga fénnyel villogó jelzőfények 360 fokban világítanak, és mágnessel rögzülnek az autó tetejére. Így kiszállás nélkül, a lerobbanás után azonnal van a megszokott, irányjelzőkkel működtetett vészvillogó mellett egy pluszinformáció a többi közlekedőnek.
Az autós szakportál szerint a spanyolok annyira elszántak a kérdésben, hogy 2026-ra ezt a megoldást tennék kötelezővé, végleg elbúcsúzva a régi elakadásjelző háromszögtől. Arról nincs információ, hogy más EU-s országok is követnék a spanyolok példáját, de ha náluk beválik a vészvillogók alkalmazása, akkor észszerű lehet a váltás máshol is.
A Vezess.hu mások mellett megjegyzi, hogy a vészfény ugyanakkor az elakadásjelző háromszög egyszerűségével nem vetekedhet.