A globális videójáték-ipar 180,3 milliárdos 2021-es bevételeinek 52 százalékát a mobilos játékok adták. A szegmens 93,2 milliárd dolláros bevételt termelt, 7,3 százalékos a növekedés az előző évhez képest. A PC-re szánt programok 36,7 milliárd dollárt kalapoztak össze, ami 0,8 százalékos éves szintű csökkenés, a konzolpiac pedig 50,4 milliárd dollárt termelt, ami 6,6 százalékos visszaesés - derült ki a vg.hu podcastjából.
A videójátékosok közössége is növekedett 2021-ben, amikor már hárommilliárd játékos volt világszerte, 5,3 százalékkal több, mint 2020-ban.
A játékosok 55 százaléka az ázsiai és a csendes-óceáni térségből került ki.
Magyarországon a hazai gamingipart leginkább az hátráltatja, hogy nincs megfelelő szakemberképzés a felsőoktatásban. Az informatikai szakok között nincs konkrétan erre az iparágra szakosodott képzés, ezért erre a pályára csak a legelhivatottabbak kerülnek, akik autodidakta módon sajátítják el a szakmát.
Emellett a hazai törvényalkotók még nem támogatták meg az iparágat olyan adókedvezményekkel és állami támogatásokkal, mint például Lengyelországban. Ott hatalmas támogatásokat kap a gamingiparág, ennek eredményeként az ország világviszonylatban az egyik legerősebbnek számít ezen a területen.
A közép-európai régióban a csehek és a szerbek is erőteljesen fejlesztik a gamingiparukat, és a 2014-es krími események előtt az ukrán videójáték-fejlesztők is világszinten ismertek voltak.