Január elsejétől - néhány kivételtől eltekintve, akik haladékot kaptak - kötelező az EU területén értékesített új személyautókban az FCM (Fuel Consumption Monitoring) rendszer, ami rögzíti az egyes autók tényleges fogyasztását - írta az automotor.hu. A szabályozás a belső égésű és villanymotorral hajtott példányokra egyaránt vonatkozik.
Noha a fogyasztás fedélzeti rögzítését már jogszabály írja elő, egyelőre még nem tudni, mire fogják azt használni - emlékeztet a portál. A legvalószínűbb forgatókönyv szerint a műszaki vizsgák alkalmával olvassák majd ki ezeket a tárolókat, az így kapott értékeket EU-s szinten összesítve határozzák meg az autók tényleges fogyasztását, és valószínűleg ezt veszik majd figyelembe az autógyártók flottafogyasztásánál.
Az is valószínű, hogy hosszú távon ez, mármint a reális és nem a WLTP-fogyasztás lesz a CO2-alapú adózás kiindulási alapja, illetve ez (a kWh-fogyasztás) lehet a villanyautók adóztatásának alapja.