eur:
393.05
usd:
363.57
bux:
72351.87
2024. július 5. péntek Emese, Sarolta
Nyitókép: Pixabay

Elöntik az utakat az e-rollerek, ebből így nagy baj lesz

Az elektromos rollerek és az egyéb, gyorsan terjedő elektromos közlekedési eszközök biztosítási szempontból is új kihívásokat jelentenek.

Az elektromos rollerrel, gördeszkával közlekedőket Magyarországon a KRESZ szerint gyalogosoknak kell tekinteni, és a közúti közlekedésben a gyalogosokra vonatkozó szabályok vonatkoznak rájuk. Igen ám, de a Magyar Biztosítók Szövetsége arra figyelmeztet, hogy a rollerezők többsége jobb híján a járdát és a kerékpársávot használja, ahol sebességük miatt újabb konfliktusok okozói lehetnek.

"Ezek a járművek olyan gyorsasággal terjednek, hogy megelőzik a szabályozást is, a biztosítások meg ugye mindig a szabályozáshoz igazodnak. Tehát pillanatnyilag aki ilyen járművel kárt okoz, az leginkább abban bízhat, hogy a lakásbiztosításának a felelősségbiztosítási része tudja fedezni az okozott károkat" - mondja Lambert Gábor, a Mabisz kommunikációs vezetője, hozzátéve, hogy egyelőre

nincsenek az új elektromos közlekedési eszközökre vonatkozó biztosítások.

"Bizonyos lehet mindenki abban, hogy ha megjelenik az igény és ilyen tempóban folytatódik a technikai fejlődés, akkor a megfelelő biztosítás is megjelenik hozzá" - tette hozzá.

A Magyar Biztosítók Szövetsége a közlekedési kultúra fejlesztését ebben az ügyben is kulcsfontosságúnak tartja.

"Edukációs programjainknak ez központi eleme, és pont erről fog szólni a szeptember 23. és 28. közötti Biztonság Hete, amit idén már harmadik alkalommal rendezünk meg az ORFK Balesetmegelőzési Bizottsággal közösen, és próbáljuk felhívni a figyelmet arra, hogy a közlekedéskultúrán van fejlesztenivaló. Különösen érintettek ebben a kerékpárral, illetve az új típusú elektromos járművekkel közlekedők, hiszen egy új kategóriáról van szó, és

az autósok, de a járművek használói sincsenek igazán felkészülve

arra, hogy hogyan kell ezeket az eszközöket kezelni, néha pedig a sebesség valóban túllépi azt a határt, amikor még megfelelően kontrollálni tudjuk a járműveinket."

Ráadásul előfordul, hogy ittasan használják ezeket, ami tovább növeli a veszélyt. Nem véletlen tehát, hogy számos nagyvároshoz hasonlóan Budapesten

a Belvárosban és a budai Várban önkormányzati rendelettel tiltották ki az ilyen eszközöket a járdákról.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×