A vonatkozó kutatások eddig nem tudtak teljes igazságot tenni, hiszen iszonyú nehéz bizonyítékokat szerezni ezen a téren. Most ezt a helyzetet kívánja felrázni egy friss kutatás, amely a reklámköltések szintjét és az önbevallásos boldogságérzetet vette górcső alá - írta a Portfolio.
27 európai országban - köztük Magyarországon is - több mint 900 ezer véletlenszerűen kiválasztott állampolgár élettel való elégedettségét vizsgálták 1980 és 2011 között. A céljuk ezzel az volt, hogy statisztikai módszerekkel feltárják a reklámköltések és az emberi elégedettség közötti összefüggést.
Mint kiderült,
a reklámba öntött pénzmennyiség változása néhány éves késleltetéssel tényleg kihat az emberek általános közérzetére.
Minél több a reklám, idővel annál lehangoltabbak lesznek az emberek. Azt pontosan még nem tudjuk, pontosan miként is hatnak a reklámok az emberi pszichére, de az kiderült, hogy
amennyiben duplázódik a reklámra költött pénzösszeg, akkor emiatt 3 százalékkal csökken az emberek elégedettsége az élettel.
Ez a 3 százalék márpedig sok ahhoz képest, hogy "ez csak reklám", ugyanis ennél az értéknél például csak négyszer nagyobb a munkanélkülivé válás hatása. Márpedig az sokak életét képes teljesen tönkretenni.