Infostart.hu
eur:
384.8
usd:
330.58
bux:
107884.53
2025. december 8. hétfő Mária
Nyitókép: Pixabay

A boldogságérzetet rombolják a reklámok

Egy friss kutatás egyértelmű kapcsolatot talált a reklámköltések és az emberek boldogságérzete között.

A vonatkozó kutatások eddig nem tudtak teljes igazságot tenni, hiszen iszonyú nehéz bizonyítékokat szerezni ezen a téren. Most ezt a helyzetet kívánja felrázni egy friss kutatás, amely a reklámköltések szintjét és az önbevallásos boldogságérzetet vette górcső alá - írta a Portfolio.

27 európai országban - köztük Magyarországon is - több mint 900 ezer véletlenszerűen kiválasztott állampolgár élettel való elégedettségét vizsgálták 1980 és 2011 között. A céljuk ezzel az volt, hogy statisztikai módszerekkel feltárják a reklámköltések és az emberi elégedettség közötti összefüggést.

Mint kiderült,

a reklámba öntött pénzmennyiség változása néhány éves késleltetéssel tényleg kihat az emberek általános közérzetére.

Minél több a reklám, idővel annál lehangoltabbak lesznek az emberek. Azt pontosan még nem tudjuk, pontosan miként is hatnak a reklámok az emberi pszichére, de az kiderült, hogy

amennyiben duplázódik a reklámra költött pénzösszeg, akkor emiatt 3 százalékkal csökken az emberek elégedettsége az élettel.

Ez a 3 százalék márpedig sok ahhoz képest, hogy "ez csak reklám", ugyanis ennél az értéknél például csak négyszer nagyobb a munkanélkülivé válás hatása. Márpedig az sokak életét képes teljesen tönkretenni.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor Törökországban: ez „komoly dolog”

Törökország biztosítja és garantálja az orosz energiahordozók útvonalát Magyarországra – mondta Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn Isztambulban. A magyar miniszterelnök arról is beszámolt, hogy a két ország a jövőben összehangolja a béketeremtési erőfeszítéseit.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.09. kedd, 18:00
Maruzsa Zoltán
a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×