Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

Szakmai ajánlatot tett a fővárosnak a Magyar Kerékpárosklub

Budapest közepéről van szó: a Lánchíd budai és pesti oldaláról. Így nézne ki a Budapest Szíve Programhoz idomuló végleges forma.

Az április 28-i nagyszabású kerékpáros felvonulás (I bike BP) ténye talán kicsit elhomályosítja a bringások közlekedési célú követelései mögötti tartalmat. Ismert, a felvonulás célja a kiáltványszerűen kiadott 12+1 pont teljesülése.

Mivel a fővárosban kerékpározók egyik legnagyobb nehézsége a Duna két partja közötti közlekedés, a Magyar Kerékpárosklub nyilvánosságra hozta a Lánchíd két oldalával kapcsolatos, minden részletre kiterjedő, szakmai terveit.

A terv legfontosabb eleme, hogy

kerékpársávot kérnek a csökkentett átmérőjű budai Clark Ádám és a pesti Széchenyi térre, valamint József Attila utcára,

amit műszakilag akár még a Lánchíd - Magyar Kerékpárosklub által nem támogatott - autóforgalmi megtartása mellett is ki lehet alakítani.

A közlekedésszakmai munkában látható: teljesen újragondolták a pesti hídfőt, így a pesti bazilikától gyalogosan szabályosan el lehetne jutni a jelenleg kihasználatlan zöldterületre, ami nem lenne körbezárva az autóforgalommal, ami így leegyszerűsödve közlekedhetne a József Attila utca és a Lánchíd között.

A Kerékpárosklub a BKK madártávlati terve alapján, és a meglévő struktúra megtartásából kiindulva is készített javaslatot a gyalogos és kerékpárosbarát környezet kialakítására.

Mint a megjelenítésen látszik, Pesten is létesülne körforgalom, amit kétirányú kerékpársáv vehetne körbe.

Itt pedig a József Attila utcai tervek láthatóak.

Budán ugyanígy kihasználatlan a Clark Ádám tér terjedelmes közepe, és mivel nagyon valószínű, hogy az Alagútban "fölfelé" kerékpársáv, "lefelé" bringás nyom lesz, a téren is meg kell oldani a kétkerekűzők áthaladását.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

A Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) friss jelentése szerint megrongálódott a csernobili szarkofág a februári dróntámadást követően, így nem tudja ellátni elsődleges biztosági feladatát, vagyis a sugárzás megakadályozását. Bassár el-Aszad bukott szíriai diktátor egykori hívei szervezkednek Moszkvából, a céljuk, hogy felkeléseket szítsanak az új kormány ellen, és visszaszerezzék elvesztett befolyásukat. Állítólag már 50 ezernél is több harcost számlál a mozgalom. Oroszország tengeri blokáddal válaszolhat az ukrán kikötőkből induló áruszállítmányokra az orosz tartályhajókat ért ukrán dróntámadások után. Ez az akció azonban sok veszélyt rejt: Moszkva pontosan a növekvő veszteségek miatt vonult vissz a Fekete-tengerről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×