Az április 28-i nagyszabású kerékpáros felvonulás (I bike BP) ténye talán kicsit elhomályosítja a bringások közlekedési célú követelései mögötti tartalmat. Ismert, a felvonulás célja a kiáltványszerűen kiadott 12+1 pont teljesülése.
Mivel a fővárosban kerékpározók egyik legnagyobb nehézsége a Duna két partja közötti közlekedés, a Magyar Kerékpárosklub nyilvánosságra hozta a Lánchíd két oldalával kapcsolatos, minden részletre kiterjedő, szakmai terveit.
A terv legfontosabb eleme, hogy
kerékpársávot kérnek a csökkentett átmérőjű budai Clark Ádám és a pesti Széchenyi térre, valamint József Attila utcára,
amit műszakilag akár még a Lánchíd - Magyar Kerékpárosklub által nem támogatott - autóforgalmi megtartása mellett is ki lehet alakítani.
A közlekedésszakmai munkában látható: teljesen újragondolták a pesti hídfőt, így a pesti bazilikától gyalogosan szabályosan el lehetne jutni a jelenleg kihasználatlan zöldterületre, ami nem lenne körbezárva az autóforgalommal, ami így leegyszerűsödve közlekedhetne a József Attila utca és a Lánchíd között.
A Kerékpárosklub a BKK madártávlati terve alapján, és a meglévő struktúra megtartásából kiindulva is készített javaslatot a gyalogos és kerékpárosbarát környezet kialakítására.
Mint a megjelenítésen látszik, Pesten is létesülne körforgalom, amit kétirányú kerékpársáv vehetne körbe.
Itt pedig a József Attila utcai tervek láthatóak.
Budán ugyanígy kihasználatlan a Clark Ádám tér terjedelmes közepe, és mivel nagyon valószínű, hogy az Alagútban "fölfelé" kerékpársáv, "lefelé" bringás nyom lesz, a téren is meg kell oldani a kétkerekűzők áthaladását.