eur:
413.92
usd:
396.44
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória

Szakmai ajánlatot tett a fővárosnak a Magyar Kerékpárosklub

Budapest közepéről van szó: a Lánchíd budai és pesti oldaláról. Így nézne ki a Budapest Szíve Programhoz idomuló végleges forma.

Az április 28-i nagyszabású kerékpáros felvonulás (I bike BP) ténye talán kicsit elhomályosítja a bringások közlekedési célú követelései mögötti tartalmat. Ismert, a felvonulás célja a kiáltványszerűen kiadott 12+1 pont teljesülése.

Mivel a fővárosban kerékpározók egyik legnagyobb nehézsége a Duna két partja közötti közlekedés, a Magyar Kerékpárosklub nyilvánosságra hozta a Lánchíd két oldalával kapcsolatos, minden részletre kiterjedő, szakmai terveit.

A terv legfontosabb eleme, hogy

kerékpársávot kérnek a csökkentett átmérőjű budai Clark Ádám és a pesti Széchenyi térre, valamint József Attila utcára,

amit műszakilag akár még a Lánchíd - Magyar Kerékpárosklub által nem támogatott - autóforgalmi megtartása mellett is ki lehet alakítani.

A közlekedésszakmai munkában látható: teljesen újragondolták a pesti hídfőt, így a pesti bazilikától gyalogosan szabályosan el lehetne jutni a jelenleg kihasználatlan zöldterületre, ami nem lenne körbezárva az autóforgalommal, ami így leegyszerűsödve közlekedhetne a József Attila utca és a Lánchíd között.

A Kerékpárosklub a BKK madártávlati terve alapján, és a meglévő struktúra megtartásából kiindulva is készített javaslatot a gyalogos és kerékpárosbarát környezet kialakítására.

Mint a megjelenítésen látszik, Pesten is létesülne körforgalom, amit kétirányú kerékpársáv vehetne körbe.

Itt pedig a József Attila utcai tervek láthatóak.

Budán ugyanígy kihasználatlan a Clark Ádám tér terjedelmes közepe, és mivel nagyon valószínű, hogy az Alagútban "fölfelé" kerékpársáv, "lefelé" bringás nyom lesz, a téren is meg kell oldani a kétkerekűzők áthaladását.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Magyarországon a kártyás fizetések 99 százaléka érintésmentesen zajlik, ami nemzetközi összevetésben is kimagasló eredménynek számít, és már minden negyedik kártyának van digitális mása az óránkon vagy telefonunkon - mondja Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere. Ugyanakkor a magyar kereskedők felénél lehet csak kártyával fizetni, ebben még lehetne fejlődni. A szakértő szerint a bolti vásárlásoknál a mobil fel fogja váltani a plasztikot, az online fizetéseket a "Click to pay" egykattintásos fizetés teszi kényelmesebbé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×