A legnagyobb növekedés Európában tapasztalható: a lakosság 75 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. Az európaiak annyira együtt élnek a hálózattal, hogy 1,25 mobilelőfizetéssel rendelkeznek fejenként, vagyis minden főre egynél több mobilelőfizetés jut, és a különböző eszközökkel
átlagosan havi 1900 percet töltenek online.
A Google információi szerint a legtöbb időt az online vásárlásra fordítjuk. Magyarországon közel 17 százalék volt a hazai e-kereskedelmi forgalom növekedése, ami felette van az európai átlagnak. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma 319 milliárd forint volt. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1 százaléka.
A mobil és tablet készülékeken inkább tájékozódnak, ismerkednek az ajánlattal, termékekkel a felhasználók, majd amikor egyre közelebb kerülnek a vásárláshoz, akkor nyúlnak csak az asztali készülékhez.
A legfrissebb adatok szerint az első öt online szektor
- a számítástechnika,
- a szórakoztató elektronika,
- a home deco,
- a játék
- és a divat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!