Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.3
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Hamarosan jön a léghajtású autó - nézze meg!

Egy éven belül kapható a sűrített levegővel hajtott autó - ígéri a környezetkímélő gépkocsi francia fejlesztője.

Guy Negre már jó tíz éve ígéri, hogy piacra kerül a találmány. Elemzők szerint most minden esély megvan az áttörésre, mert a volt Forma 1-es mérnök elnyerte a Tata Motors támogatását.

Az indiai óriás gyártja majd először szériában a kisbuszra hasonlító OneCAT modellt. Az ötszemélyes autó karosszériája üvegszálas műanyagból készül, a súlya mindenestül 350 kilogramm, az ára átszámítva 900 ezer forint körül lesz.

A légautót az arra alkalmas kutaknál 3 perc alatt fel lehet tölteni sűrített levegővel, a beépített kompresszorral pedig akár otthon is, bár a házi tankolás 4 órát is igénybe vehet. A dugattyúkat az alvázba épített szénszálas műanyag tartályokból a motorba áramló sűrített levegő hirtelen tágulása mozgatja.

A Tata az egyetlen nagyvállalat, amely részt vesz a projektben. Azzal a megkötéssel kapott jogot a sorozatgyártásra, hogy csak Indiában forgalmazhatja a kocsit. Negre cége, a Moteur Development International (MDI) ugyanis nemcsak környezetbarát kocsit, hanem környezettudatos üzleti modellt is szeretne bevezetni.

Ennek lényege a 80 százalékban helyi alapanyagból és kizárólag a helyi piacra termelő kisebb autógyárak hálózata. A partnerek évente 2000-8000 kicsit gyártanának, és a kereskedőket kikerülve maguk végeznék az értékesítést is. Így elkerülhető lenne az alkatrészek és a késztermék szállítása miatt keletkező környezetkárosítás, és a kocsi árát is alacsonyan lehetne tartani. Az MDI világszerte évi 680 ezer darabos forgalomra számít és a bevétel 1 százalékára tart igényt.

Negre szerint a léghajtású motor nem balesetveszélyes, a tartályok ütközés esetén sem robbannak, hanem csak felhasadnak és a sűrített levegő nagy durranással távozik. "Ennek velőtrázó hangja van, de a fülön kívül semmi más nincs veszélyben" - idézte a tervezőt a BBC honlapja.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×