Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.8
bux:
0
2025. december 26. péntek István

A benzinfalók betiltását akarja a volt Shell-vezér

A nyolc liternél nagyobb fogyasztású autók kereskedelmének tilalmát sürgette a Shell olajtársaság egykori elnöke. Sir Mark Moody-Stuart szerint az Európai Uniónak kellene megtennie a lépést. Brüsszel két hete hirdette meg emissziócsökkentési stratégiáját, amelynek része a közúti közlekedésből származó üvegházi gázok mérséklése is.

Szokatlan helyről érte támadás az autóipart: a világ egyik legnagyobb üzemanyaggyártójának és forgalmazójának egykori vezetője sürgetett kereszteshadjáratot a nagyfogyasztású járművek ellen.

Sir Mark Moody-Stuart, a Shell egykori első embere szerint az EU-nak lépnie kell és be kell tiltania a 100 kilométeren 8 liternél többet fogyasztó autók kereskedelmét. A korlátozás csak az új autókra vonatkozna.

Jaj a SUV-oknak és sportkocsiknak!

Ez azt jelenti, hogy a ma még sok közepes jövedelmű család által használt, tíz éves autó még megmenekülne. A potenciális "áldozatok" körébe tartoznának azonban a városokban is egyre inkább népszerű terepjárók, vagy azokat utánzó, nagyfogyasztású presztízs-modellek.

A volt Shell-főnök azt mondta a BBC-nek, hogy a drasztikus lépés alkalmazkodásra kényszerítené az autóipart. Senkinek sincs szüksége 20 litert faló kocsikra - írta a BBC környezetvédelmi oldalán Sir Mark - "Aston Martint is akkor vezethetne csak az ember, ha az öt litert fogyasztana".

"A katalizátor sem küldte padlóra az autóipart"

Az autóipar és a nagyfogyasztású kocsik szerelmesei azzal védekeznek, hogy az ilyen járművek tulajdonosai már amúgy is jelentős részben támogatják az államkasszát az általuk fizetett magasabb útadóval.

Sir Mark szerint azonban ezzel elkerülik a környezet állapotáért való felelősségvállalást. Érvként említette, hogy amikor a nagyvárosi szmogriadók miatt 1956-ban betiltották a széntüzelésű kályhákat, akkor az mindenkire vonatkozott, függetlenül az illető jövedelmi állapotától. A gyártók egy időben a katalizátorok bevezetése ellen is tiltakoztak a költségek miatt, de ennek ellenére továbbra sem csillagászati az autók ára - tette hozzá.

Túl elnéző az EU?

Az egykori Shell-vezető szerint az EU túlságosan kesztyűs kézzel bánik az autóiparral. Tudósítók szerint például a német autógyártók azért folytatnak most harcot, hogy továbbra is gyárthassanak nehéz és nagyfogyasztású autókat és azt mondják, hogy a korlátozások elbocsájtásokhoz vezethetnek.

Sir Mark érvelése az, hogy a szennyező ágazatokból a tisztábbak felé vándorolna a munkaerő.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×