A zeppelint üzemeltető Nippon Airship Corporation első járata éjszaka emelkedett a fényárban úszó metropolisz fölé, mert napközben túl erős volt a szél.
Hetvenöt méteres hossza ellenére a léghajó mindössze hét-nyolc utast szállíthat egyszerre. A másfél órás út ára 126 ezer japán jen (202 ezer forint).
A turistáknak egy kicsi gondolába kell beszállniuk, amelyet a héliummal töltött, motorral hajtott test alá függesztettek.
Az üzemeltetők szerint az utazás a zeppelinen lassabb, de csendesebb, mint egy repülőn, így a turisták igen nyugodt körülmények között élvezhetik az alattuk elterülő Tokió látványát.
Ugyanilyen léghajók működnek Németországban is, ahol 2001-es üzembe helyezésük óta hatvanezer ember utazott.
A zeppelinek igazán a múlt század harmincas éveiben voltak népszerűek. A léghajók azonban a bennük tárolt hatalmas mennyiségű gyúlékony, robbanékony gáztól nagyon veszélyesek voltak.
A USS Akron amerikai katonai zeppelint 1933-ban elragadta egy vihar, a balesetben 73 ember meghalt, a fedélzeten tartózkodók közül mindössze három ember maradt életben.
A Hindenburg négy évvel később semmisült meg, amikor Németországból megérkezett az Egyesült Államokba. A lángba borult léghajó katasztrófájában 36 ember vesztette életét.