eur:
411.92
usd:
392.69
bux:
79385.23
2024. december 18. szerda Auguszta
Összeroncsolódott és oldalára dőlt személyautó a ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út mellett 2020. február 4-én. Az úton két autó összeütközött a KÖKI terminál közelében, az egyik a szalagkorláton keresztül kirepült az úttestről és felborult. A balesetben egy ember életét vesztette.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Új tárgyalást kér az ügyészség a halálos balesetet okozó, bedrogozott taxisofőr ügyében

A Fővárosi Főügyészség szerint kiegészítő bizonyítást kell felvenni, ezért tárgyalást tartása indokolt a Ferihegyi úti halálos közúti baleset ügyében. A vádlottat a bíróság 2 év fogházra ítélte, és a letartóztatását megszüntette.

Az Ügyészség.hu-n olvasható beszámoló szerint a vádlott 2020. február 4-én nagyobb mennyiségű kokaint fogyasztott. A férfi este kábítószertől befolyásolt állapotban, a Ferihegyi Repülőtérre vezető úton vezette a taxiját úgy, hogy biztonsági övét sem csatolta be.

A vádlott a megengedett 70 km/h sebesség helyett mintegy 130-135 km/h sebességgel az előtte közlekedő autó előzésébe kezdett. A kokain a vádlott figyelmét és kockázatfelmérő készségét csökkentette, ezért nem tudta felmérni azt, hogy az előzést biztonságosan be tudja-e fejezni.

A férfi előzött annak ellenére, hogy a biztonságos előzéshez szükséges távolságnak mintegy ötödén belül közlekedett a sértett. A vádlott autója előtt haladó sofőr hiába lassított, a taxis már nem tudott a forgalmi sávjába visszatérni.

A vádlott 130-135 km/h sebességgel ütközött a sértett autójának, ami megpördült, a szalagkorlátnak csapódott, majd egy oszlopnak ütközve állt meg.

A sértett Halgas Tibor labdarúgó a helyszínen életét vesztette, az okozó is megsérült.

A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség a férfit halált okozó bódult állapotban elkövetett járművezetés bűntettével vádolta, és börtönbüntetés kiszabását indítványozta a vádiratban.

A bíróság a férfit - a vádtól eltérően - halált okozó közúti baleset gondatlan okozásának vétségében mondta ki bűnösnek, és ezért 2 év fogházbüntetésre ítélte, 5 évre eltiltotta a járművezetéstől, és a letartóztatását megszüntette.

A bíróság döntése ellen a kerületi ügyészség az ítélet részbeni megalapozatlansága és téves minősítés miatt, valamint súlyosabb büntetés kiszabása érdekében, illetve a letartóztatás elrendelése érdekében fellebbezett.

A Fővárosi Főügyészség a fellebbezést – módosítva – fenntartotta és indítvánnyal élt a Fővárosi Törvényszékhez. A főügyészség álláspontja szerint az ítélet részben – a bíróság egymással is ellentétes ténymegállapításai és a büntetőeljárási törvénynek nem megfelelő szakértő kirendelése miatt – megalapozatlan. Ezt úgy lehet orvosolni, hogy a bíróság új szakértőt rendel ki és tárgyalást tart, mivel a bűncselekmény minősítése csak ezt követően határozható meg. Emellett a vádlott letartóztatásának elrendelése is szükséges és indokolt.

Címlapról ajánljuk

Ausztria nem kap új kormányt a karácsonyfa alá

A szeptemberi választás óta nem tudta felállítani új kormányát Karl Nehammer. A hárompárti tárgyalásokon elsősorban a költségvetés helyretételének a módjában van jelentős ellentmondás a felek között, emiatt csak a 2025-ben lehet Ausztriának új kormánya.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.18. szerda, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Egy teljesen új megközelítéssel reformálná meg a Trump-kormányzat az amerikai autóipart

Egy teljesen új megközelítéssel reformálná meg a Trump-kormányzat az amerikai autóipart

Donald Trump megválasztott amerikai elnök és tanácsadói új stratégiát javasolnak az autóipar átalakítására, amely az elektromos járművek (EV) vásárlásához nyújtott szövetségi támogatások csökkentését vagy megszüntetését, valamint a hazai gyártás ösztönzését célozza. A tervek között szerepel a jelenlegi 7500 dolláros adókedvezmény eltörlése és a Biden-kormányzat szigorú üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási szabályainak visszavonása. Ezzel párhuzamosan a fejlett gyártási adójóváírások megtartásával támogatnák az elektromos autók és ellátási láncuk hazai gyártását. A szabályozási környezet reformjával enyhítenék az önvezető autókra vonatkozó előírásokat, és eltörölnék a gyártók automatizált vezetési technológiákkal kapcsolatos balesetek jelentésére vonatkozó kötelezettségét - közölte a Bloomberg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×