Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Gyorshajtás. Forrás: Getty Images
Nyitókép: Michael Dunning/Getty Images

Egyetlen kerület, egyetlen éjszaka, száz gyorshajtó

Váci út, Lehel út - a két "gyümölcsöző" helyszín.

Közlekedésrendészeti akciót tartottak múlt szombat éjjel a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) XIII. Kerületi Rendőrkapitányságának munkatársai a Lehel úton, a Béke úton, a Váci úton és az Árpád hídon: a Váci úton 28, a Lehel úton 72, összesen száz gyorshajtást rögzítettek.

A BRFK kedden közölte a police.hu oldalon, hogy a Béke útnál tartott ellenőrzés során, a vizes aszfalton egy motorkerékpáros éppen az ellenőrzési pontnál vesztette el uralmát járműve felett, felborult, és a rendőrök által előzőleg megállított autó hátsó lökhárítójáig csúszott. A motorkerékpárost a mentők kórházba vitték.

Az ellenőrzés során a rendőrök két sofőrrel szemben szabálysértési feljelentést tettek kötelező felelősségbiztosítás hiánya és forgalomból kivont gépjárművel való közlekedés miatt.

Egy ittas vezetőt előállítottak, tizenhárom esetben szabtak ki bírságot, többek között vezetés közben kézben tartott mobiltelefon használatáért, tilos jelzésen áthaladás miatt, de olyan járművezetővel is találkoztak, aki éjszaka kivilágítatlanul közlekedett - áll a közleményben.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×