Csalók érdekes új módszerére hívták fel a figyelmet az Egyesült Királyságban. A trükk elengedhetetlen része a megszerzett személyes adatok felhasználása, amelyekkel valamilyen drága holmira adnak le rendelést - írja a HVG.
A csomagot a futárszolgálat ki is viszi, majd következik a csavar. A vásárló először nem érti, miről van szó, nem emlékszik, hogy bármit is rendelt volna. Mire azonban utánanézne, felbukkan egy másik futár (persze nem ugyanaz a személy, csak a ruhájuk egyezik), hogy szóljon, a csomagot téves címre kézbesítették, ezért visszavenné.
Ekkor történik meg az átverés, ugyanis az,
aki a notebookot, táblagépet vagy telefont visszaveszi, maga a csaló,
aki a terméket korábban a másik ember adataival rendelte meg.
Egy brit fogyasztóvédelmi szervezet szerint ez a fajta csalásforma egy korszerűbb módszer, amit mostanában kezdtek alkalmazni. Mivel konkrét károsultakról is tudni, azt javasolták: ha olyan futár érkezik, aki a korábban kézbesített csomagot visszavenné, ne adjanak át neki semmit, inkább hívják az érintett céget, és ha szükséges, a rendőrséget.
Azok, akik nem észleltek gyanús tevékenységet online fiókjaik körül, elvileg biztonságban vannak, az Egyesült Királyságban történt bűncselekményeket ugyanis a megszerzett névvel, címmel, telefon- és bankszámlaszámmal követték el.