A testület 21 igen szavazattal, 9 tartózkodás mellett támogatta a Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyezett előterjesztést. A két védvonalszakasz 2018-ban és 2019-ben megvalósuló fejlesztéséhez szükséges pénzt a főváros saját forrásból előlegezi meg.
Az összeget a későbbiekben a csillaghegyi öblözet teljes árvízvédelmére vonatkozó támogatásból visszapótolja a fővárosi költségvetésbe.
Az Aranyhegyi-patak menti teljes védvonal hossza hozzávetőleg 2 kilométer, a Pünkösdfürdői töltés menti - amely a Barát-patak torkolati szelvényétől a Római-part vonaláig tart -, hozzávetőleg 1,7 kilométer.
A főváros vezetése egy szakértői csoportot kért fel, hogy március elejéig vizsgálják meg: melyik nyomvonal lenne ideális az óbudai mobilgát számára.