Infostart.hu
eur:
388.99
usd:
331.34
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
A Clark Ádám úszódaru az elszállítást végző uszályra emeli a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsát 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Új információk a Hableányról, ez lehet a hajóroncs sorsa

A Dunából kiemelt hajóroncs a parton várja a büntetőügy végét. Tulajdonosa pedig azt, hogy végre fizessen kártérítést a balesetet okozó hajó biztosítója.

A Mahart újpesti telephelyén, acélbakokon állva várja a büntetőügy végét a Dunából kiemelt Hableány rozsdásodó roncsa - számolt be a Blikk. A lap olvasójának fotóin is látszik, hogy teljesen megrogyott a hajótest, egy hatalmas törés van rajta. Mivel a hajóroncshoz büntetőeljárás végéig senki sem nyúlhat, ezért kamerákkal figyelik éjjel-nappal. A lap a tulajdonos ügyvédjétől úgy értesült, hogy a roncs tárolása napi 20 ezer forint, amit a bűnügyi költségbe számítanak bele.

– A hajó totálkáros, üzembe helyezni nem akarjuk, nem is lehet többé – mondta Sógor Zsolt, a tulajdonos Panorama Deck Kft. jogi képviselője. Úgy tudja,

vannak tervek arra, hogy a Margit híd közelében emlékhelyet alakítanak ki, amihez felhasználják a hajó orrát és harangját.

Ezt a cég is támogatja.

A jogász arról is beszámolt, hogy a balesetet okozó társaság biztosítója még nem fizette ki a kártérítést, miközben ezt már közvetlenül a baleset után meg kellett volna tennie. Hozzávetőleg 6,3 milliárd forintnyi dollárról van szó, az áldozatoknak járó pénzzel együtt. A hajótársaság vesztesége is tetemes: az ügyvéd szerint csak a hajó értéke volt minimum 70 millió forint. Az azóta kiesett bevételről még nem beszéltünk – közölte az ügyvéd.

A büntetőügy első tárgyalása március 29-én volt a Fővárosi Törvényszéken. Az előkészítő ülésen a Viking kapitánya, Jurij C. nem ismerte el a bűnösségét. Az ügyészség vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetésének vétsége és segítségnyújtás elmulasztásának bűntette miatt vádolja a kapitányt.

A dunai katasztrófáról korábbi híreinket ITT találja.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×