Korábban az
egyiptomi bizottság közölte azt is, hogy a tengerből felszínre hozott roncsdarabok magas hőmérséklet okozta károsodásról árulkodnak. Ez egybecseng azokkal a műszaki üzenetekkel, amelyeket a repülő ACARS adattovábbító rendszere küldött folyamatosan a földi légiirányításnak a gép rendszereinek működéséről, illetve esetleges meghibásodásáról. Az ACARS füstöt jelzett a pilótafülkéhez közeli mosdóból és az utasszállító elektronikai részlegéből percekkel azelőtt, hogy a repülőgép eltűnt a földi radarokról.
A pilótafülkében elhangzottakat rögzítő feketedobozt, amelyet a légi közlekedési baleseteket kivizsgáló francia hivatal (BEA) javított korábban, hogy hozzájuthassanak a hangfelvételhez, a héten küldték el Kairóba. A bizottságból származó források szerint a hangfelvétel arra utal, hogy tűz ütött ki a fedélzeten az utasszállító utolsó pillanataiban.
A felvételek a pilóták beszélgetésén túl vészjelzők és egyebek hangjait - például a hajtóművek zaját, és annak változásait rögzítik.
A nyomozók további vizsgálatoknak vetik alá a hangfelvételt, azonban nem zártak ki eddig egyetlen lehetőséget sem - tették hozzá a források.
Az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó MS 804-es járata május 19-én tűnt el a Földközi-tenger felett a görögországi Kréta szigete és az egyiptomi partok között, 66 emberrel a fedélzetén. Az utasok többségükben egyiptomi és francia állampolgárok voltak. A gép roncsait és feketedobozait háromezer méter mélyen találták meg. Azt továbbra sem tudni, hogy mi okozta a katasztrófát.