A Hyundai Marine & Fire Insurance Co. biztosítótársaság által készített kutatás szerint a gyalogosoknak arra, hogy iskolák környékén, lakónegyedekben vagy más utcákon egy csendes hibrid vagy elektromos autó elüti őket, 1,6-szer nagyobb esélyük van, mint arra, hogy gázzal vagy benzinnel működő autó gázolja el őket.
A mellékutakon lassan közlekedő hibridautók baleseti aránya 5,5 százalékos volt, míg a gáz- vagy benzinmeghajtású autóké 3,5 százalék - közölte a tanulmány, amely 234 ezer, a biztosítótársaság ügyfeleivel az elmúlt két évben megesett autóbalesetet elemzett.
A gyerekek és az idősebbek ráadásul jóval veszélyeztetettebbek: a 10 éves vagy annál kisebb gyerekek baleseti aránya 10,1 százalékos, a hatvanéves vagy annál idősebb embereké pedig 20,2 százalékos.
A magas baleseti kockázat fő oka a környezetbarát autók csendessége, ami miatt a gyalogosok lényegesen nehezebben veszik észre a járművet, főleg, ha az lassabban, így annál halkabban közeledik.
Szakértők szerint a kormánynak intézkedéseket kell tennie, hogy megvédje a gyalogosokat a túl halk autóktól.
"Törvényt kellene hozni, amely kötelezővé teszi zajkeltő rendszerek alkalmazását minden hibridautóban, amikor alacsony sebességgel közlekednek. Ez több mint szükséges, mivel az emberek egyre gyakrabban sétálnak a mellékutakon telefonjukon beszélgetve" - mondta Li Szu Il, a Hyundai Marine & Fire Insurance Co. kutatója.
A tanulmányt arra reagálva készítette a társaság, hogy egyre növekszik a környezetbarát autók száma a dél-koreai utakon, ráadásul a kormány is adókedvezményeket biztosít az ilyen autók tulajdonosainak, hogy így támogassa a légszennyezettség csökkentését.
A kormány januári statisztikái szerint Dél-Koreában mintegy 180 ezer környezettudatos autó van forgalomban, mintegy 8,5-szer több, mint öt évvel korábban. Az országban regisztrált autók száma összesen 16,65 millió.