A Dívány egyik olvasója az elmúlt két hétben összesen három utánvéttel fizetendő csomagról kapott kézbesítési értesítést, hogy holott semmit sem rendelt. A csomagokat különböző cégek futárjai hozták házhoz, mindegyikért 20 ezer forint körüli összeget kellett volna fizetnie az illetőnek.
Először azt kérte a futártól, kézbesítse másnap ismét, hogy utánajárhasson, vajon egy családtagja rendelte-e a nevében. A futár másnap azt javasolta, ha nem biztos a feladóban, inkább át se vegye, mert az ilyen típusú csalárd próbálkozások eléggé elszaporodtak.
Ugyanez a futár mondta el azt is, hogy zömmel a nyugdíjasokat, idősebb embereket sikerül rászedniük ezzel a módszerrel, mivel általában azt hiszik, gyermekeik rendeltek számukra valamit, így gyanútlanul ki is fizetik az utánvét összegét.
A lap hozzáteszi: a Facebook csalással foglalkozó tematikus csoportjaiban szintén tömegével bukkanhatunk hasonló történetekre. Eszerint sokan úgy jártak, hogy használhatatlan kacatokat, vagy akár üres csomagot kaptak. Általános tanács, hogy a csomagolást mindenképp érdemes megőrizni, majd a rendőrséghez és a fogyasztóvédelemhez fordulni a problémával.





