Célzott kutatással mérte fel a Yettel a magyar mobilparkolási, parkolási szokásokat. Ennek eredménye lett az, hogy a legmagasabb igény a szabad parkolóhelyek megtalálására van – mondta az InfoRádióban a vállalat digitális ügyfélélmény csoportvezetője, Feltóti-Horváth Fruzsina.
„Egy webkonferencián találkoztam egy olyan nemzetközi megoldással, amely egy MI-modell segítségével meg tudta mondani annak a valószínűségét, hogy egy adott területen parkolóhelyet talál-e a felhasználó” – magyarázta a szakértő. Hozzátette, ez
egy új térkép, amely az ismert parkolózónás nézeten felül hívható elő az alkalmazásban, és így utcára lebontva, különböző színekkel jelölve látható a szabad helyek valószínűsége.
A rendszer mesterségesintelligencia-alapú statisztikai modell segítségével mutatja meg azokat az utcákat, tereket, ahol nagy valószínűséggel található üres parkolóhely. Feltóti-Horváth Fruzsina elmondta, egyrészt félévnyi műholdkép szolgáltatja az adatokat a vizsgált területekről, másrészt rengeteg tanulmány és gyakorlati tapasztalat a parkolási szokásokról, viselkedésről, a közlekedők tipikus mozgási jellemzőiről. Emellett a Yettel techóriásoktól vásárolt forgalmi adatokat is beépített a modell működésébe.
A csoportvezető hangsúlyozta, az információkat nem a belső hálózatukból, nem a saját ügyfeleiktől nyerik. Jelezte, a mostani egy kísérleti időszak, amely az alapja lehet a hosszú távú működésnek. Első körben
azt szeretnék kideríteni, hogy mennyire megbízható eredményeket produkál a funkció, valamint azt is, hogy mennyire nyitott rá a közönség.
A szolgáltatás, amely hétfőn indult, egyelőre csak a Yettel-ügyfelek számára érhető el, de a vállalat igény esetén tervezi megnyitni külső felhasználók felé is, és az adatait kiterjesztenék a jelenleg budapesti használhatóságon túl Magyarország egész területére.




