A projekt tervdokumentációját a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. készítette. Most az uniós közbeszerzési közlönyben megjelent egy feltételes közbeszerzés: beruházóként az Építési és Közlekedési Minisztérium keres kivitelezőt a budai fonódó villamoshálózat második ütemének megvalósítására, vagyis Műegyetem rakparti villamos kiépítésére a Mol-székházig, illetve a Kopaszi gát térségéig – írta a Magyar Építők. Ezzel a villamos elérné az új XI. kerületi városnegyedet, a BudaPartot is, létező és egyben folyamatosan növekedő tömegközlekedési igényeket kielégítve (nem beszélve az Infoparkról, illetve az egyetemi kampuszokról).
Az új szakasz kapcsolódna az 1-es villamos vonalához, valamint az épülő Déli Körvasúthoz s.

A kivitelezési közbeszerzést feltételesen írták ki és az uniós IKOP PLUSZ keret utófinanszírozásával tervezik megvalósítani.
A leírás szerint a kivitelező feladata kétvágányú villamospálya építése lenne 2,8 kilométer hosszon (vagyis összesen 5,6 vágány kialakítása) Ebből legalább 1,2 km hosszú szakaszt terveznek füvesített burkolattal átadni majd, illetve 7 pár új akadálymentes megállóhely megvalósítása is a feladatok közé van sorolva, ugyanúgy, mint a Dombóvári úti csomópontnál egy új végállomási tartózkodó épület építése.
A tervezés kiírásakor úgy lehetett tudni, hogy a 7 pár megálló várhatóan
- a Szent Gellért téren,
- a Műegyetem rakparton a Bertalan Lajos utcánál,
- a Petőfi híd budai hídfőjében,
- a Pázmány Péter sétányon az ELTE déli tömbjének vonalában,
- a Rákóczi híd budai hídfőjében,
- a Nádorkert vasútállomásnál és
- a Budafoki/Dombóvári út végállomásnál létesülhet.
A most közzétett kivitelezési kiírás városrendezési feladatokat is tartalmaz:
- a felső rakparti szakasz, valamint a Dombóvári út környezetrendezése a Budafoki útig (ez közel 400 darab fa és több, mint 27 ezer darab cserje ültetését jelenthetné),
- a Szent Gellért tér és a Rákóczi híd között 2,66 kilométernyi folytonos rakparti sétány és kerékpáros infrastruktúra kiépítése,
- felsővezeték kiépítése 2850 méter hosszon, valamint többek között a BKV egyenáramú hálózatának átalakítása és kiépítése, a közvilágítás átépítésével és a közművek kiváltásával.