Az utasigényeket tökéletesen kielégítő belső kialakításról és az elektronikus rendszerek funkcióiról is egyeztettek a BKV szakemberei a cég új maximidi buszainak kivitelezőjével Mannheimben a gyártás megkezdése előtt. A Mercedes-Benz Citaro K autóbuszok tartós bérletéről tavaly novemberben kötött szerződést a fővárosi közlekedési társaság.
Mint a BKV közölte, a cég flottájába érkező 65 darab új maximidi busz a kor elvárásainak megfelelő felszereltséggel, ergonomikus utastérrel, fedélzeti kamerákkal és korszerű, az átszállási kapcsolatokat is mutató utastájékoztató rendszerrel rendelkezik majd. Az utasok kényelmét szolgálja az üléseknél elhelyezett USB-töltő csatlakozási lehetőség is. A buszok alacsony padlósak és klimatizáltak, a külső- és az utastér-világítást pedig energiatakarékos LED-ek biztosítják. A BlueTEC EURO VI-E környezetvédelmi osztályba sorolt, korszerű, 7,7 liter hengerűrtartalmú motornak köszönhetően átlagfogyasztásuk és ezáltal a környezeti terhelésük alacsony.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a fejlesztésről elmondta: az érkező járművek forgalomba állítása jelentős mérföldkő a BKV flottafiatalítási programjában. Ezzel az újabb járműcserével az autóbusz-állomány mintegy 8 százaléka korszerűsödik méghozzá esztétikailag, műszakilag és utaskomfort tekintetében is az aktuális elvárásokat kielégítő darabokkal.
A mannheimi látogatáson több dizájnnal és funkcionalitással kapcsolatos részletet tisztáztak a BKV és a Mercedes-Benz szakemberei. Egyebek mellett meghatározták a kapaszkodók, a jegykezelő automaták és a leszállásjelzők számát és helyét, a járművezető-fülke műszerfalán található kapcsolók pontos működési elvét, szerepét, valamint kisebb karosszéria- és burkolati elemek színét, fényezését. A megbeszélés kiemelten fontos célja volt, hogy a járművek elektronikus fedélzeti eszközei – különösen az utasszámláló – „Budapest specifikus módon” tudjanak kommunikálni a FUTÁR rendszerrel, illetve mindenben megfeleljenek annak speciális műszaki kritériumrendszerének, közölték.
Az új Mercedes-Benz Citaro K érkezése az asszisztens járműrendszerek elterjedésének is utat nyit a BKV-nál. Ennek köszönhetően a biztonságot az utasteret és a forgalmat figyelő kamerákon túl a holttérfigyelő, a gumiabroncsok nyomását mérő, a járművezető éberségét figyelő, a táblafelismerő valamint a gyalogosok és kerékpárosok jelenlétére figyelmeztető rendszerek is növelik. Kiemelt figyelmet kap az informatikai eszközökkel ellátott járművek kiberbiztonsága is.
A 65 db (+20 db opció) maximidi méretű autóbusz tartós bérletéről tavaly novemberben írt alá szerződést a BKV Zrt. a Truck-Trailer & Parts Kft.-vel. A megállapodás 96 hónapra szól és további 24 hónappal meghosszabbítható.