Infostart.hu
eur:
396.67
usd:
337.84
bux:
101380.77
2025. július 26. szombat Anikó, Anna
Nyitókép: MÁV-csoport/Facebook

Közlekedő Tömeg: a HÉV-szerelvények felújítása csak tűzoltás

A közlekedési kormányzatnak elképzelése sincsen arról, hogy a HÉV-ekkel mit szeretne kezdeni – mondta az InfoRádióban az egyesület elnökségi tagja, aki szerint a probléma hosszú távú és megnyugtató rendezését az 50-60 éves járművek cseréje jelentené.

Lesz elég HÉV idén is ahhoz, hogy továbbra is a megszokott menetrend szerint közlekedhessenek – írta a hét elején a közösségi oldalán Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója, hozzátéve a 60 éves vonatok pótlására felgyorsítják a forgalomból átmenetileg kivont fiatalabb motorkocsik felújítását. A tartalék szerelvények első darabja már el is készült, és menetrend szerinti vonatként közlekedik. A vezérigazgató szerint a szerelvény átfogó felújításon esett át, a forgóvázak, a kocsiszekrény, az áramkörök, az utastér és az utasbiztonság is korszerűsítésre került. Hegyi Zsolt beszámolója szerint a felújított szerelvény előzőleg a H7-es HÉV vonalán közlekedett, így oda is kerül vissza, ami azt jelenti, hogy a többiekhez hasonlóan a csepeli vonalon is ugyanannyi HÉV, ugyanolyan gyakran és ugyanakkora kapacitással közlekedik majd az új évben is.

A Közlekedő Tömeg Egyesület elnökségi tagja szerint a járművek felújítása csak tűzoltás lehet, hiszen jelenleg látóhatáron sincsen a HÉV-járműbeszerzés. Megjegyezte: azok a járművek, amikkel a 60 éves, idén a forgalomból kivonandó közlekedési eszközöket pótolni akarják, több mint 50 évesek, vagyis 5-6 év múlva ugyanannál a problémánál fogunk tartani, mint most, csak már nem lesznek fiatalabb járművek, amiket adott esetben forgalomba lehet állítani. „Tehát ennek a problémának a hosszú távú és megnyugtató rendezése továbbra sem látszik, és ez valószínűleg arra is utalhat, hogy a jelenlegi közlekedési kormányzatnak elképzelése sincsen arról, hogy a HÉV-ekkel mit szeretne kezdeni” – fogalmazott az InfoRádióban Király Bence.

Szerinte az is kérdés, hogy miért ütemezték úgy a járművek karbantartását, hogy felmerülhessen az, hogy nem lesz elég szerelvény a jelenlegi menetrend tartásához. A szakértő szerint a szerelvények felújításával ugyan időt nyer a MÁV-csoport, az esetleges új járművek közbeszerzési eljárása is több éves folyamat lenne. „Ezeknek a közbeszerzési eljárásoknak az átfutása nem néhány nap, vagy néhány hét, hanem ideális esetben is legalább öt év, tehát ezeket még az idén le kéne folytatni mindenféleképpen” – mondta a Közlekedő Tömeg elnökségi tagja, emlékeztetve: csak a szentendrei HÉV-et egy év alatt nagyjából 140 millió utas használja, míg a teljes MÁV hálózat 160 millió utast szállít.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Komoly fegyverkezésbe kezd Csehország is

Komoly fegyverkezésbe kezd Csehország is

Csehország tovább erősíti hadseregének felszereltségét: a védelmi minisztérium két nagyszabású beszerzést is bejelentett. Ezek célja, hogy a cseh hadsereg korszerű és NATO-kompatibilis eszközökkel rendelkezzen, valamint megerősítse légvédelmét a jelenlegi biztonsági kihívásokra válaszul.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.28. hétfő, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Kemény figyelmeztetést kapott Magyarország: tarthatatlanok az eddigi tervek

Kemény figyelmeztetést kapott Magyarország: tarthatatlanok az eddigi tervek

A vártnál gyengébb GDP-növekedés fokozza a költségvetési kockázatokat – figyelmeztet legfrissebb elemzésében a Standard & Poor’s hitelminősítő a kelet-közép-európai országok kapcsán. Ha részletesen megnézzük a hitelminősítő anyagát, akkor a régión belül két országra gondolhattak elsősorban: Romániára, ahol épp súlyos megszorítások terhelik a növekedést és Magyarországra, ahol jelentősen visszavágták növekedési előrejelzésüket. A hírek szerint a kormány már dolgozik az új makropályáján, kérdés, hogy a költségvetéshez hozzá kell-e nyúlni a gyengébb növekedési számok miatt. Az S&P továbbra is arra számít, hogy nem fog teljesülni a kormány megemelt új 4,1%-os idei hiányvárakozása, de a régióban a lengyel, a román és a szlovák deficit is magasabb lehet, mint a magyar.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×