"Az célunk, hogy minél több dízelbuszt kicseréljünk zéró emissziós, elektromos járművekre, és erre a troli kitűnő megoldás. A 75-ös trolibusz vonalát a stadionoktól meghosszabbítjuk Kőbánya alsó vasútállomásig. Ezt meg lehet tenni új vezeték építése nélkül is, mivel a korszerű járművek már részben képesek az akkumulátoraikkal is haladni" - nyilatkozta Balogh Samu várostervező.
A főpolgármester kabinetfőnöke azt is elmondta, hogy ez egy kísérleti időszak, amely alatt a BKK várja majd az utasok visszajelzéseit. Több útvonal-variációt is ki fognak próbálni, és a vélemények alapján dől majd el a végleges útvonal és menetrend.
"A lényeg az, hogy egy újabb kerületet hódítanak meg a trolik" - hangoztatta a kabinetfőnök.
A városvezetés hosszabb távú célja, hogy Kőbányán még több dízelbuszt lehessen trolira cserélni. Balogh Samu közölte: a tervek között szerepel például a 9-es busz kiváltása elektromos járművekkel. A további hálózatfejlesztésekhez uniós forrásokat is felhasználna a főváros. Ha pedig lesz több felsővezeték, akkor szükség lesz több trolibuszra is. Ugyanis a nemrég forgalomba állított 48 új trolival csak az elöregedett járműveket pótolták.
A dízelbuszok leváltása érdekében a BKK elindított egy nagy közbeszerzést, 160 darab troli megvásárlása érdekében. "Ezeket akkor tudjuk megvenni, ha lesz rá forrás. Bízunk benne, hogy a következő években nem csak az infrastruktúra-fejlesztésre, de a járművásárlásra is lesz pénzünk" - tette hozzá Balogh Samu.
A 75-ös troli utasainak véleményét augusztus 17-től több hónapon át várják a BKK weboldalán.