eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Credobus Inovell 12 típusú autóbuszok a Volánbusz Zrt. győri rendezvényén 2022. október 26-án. A Kravtex-Kühne Csoport októberben megkezdte száz új autóbusz szállítását a Volánbusznak, ezek beszerzési értéke nettó 6,5 milliárd forint. A közlekedési társaság 2018-ban indult jármű-fiatalítási programja során több mint 2100 új és újszerű autóbusz állt, illetve állhat forgalomba jövő év elejéig. Ezzel a 6000 járműből álló flotta harmadát sikerült megújítani négy év alatt.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Buszos besegítés jöhet az egyik „döcögős” vasútvonalon

A minisztérium egy új buszjárat indítását mérlegeli, amely a lajosmizsei (142-es) vasútvonal távolabbi szakaszával átfedésben közlekedne.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium egy új buszviszonylat indítását mérlegeli a 142-es azaz Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vasútvonal Lajosmizse és Dabas közti szakaszának kiváltására – írja a totalcar.hu az iho.hu-ra hivatkozva.

Az új járat a 625-ös számot viseli és expresszjáratként közlekedne Kecskemét és Budapest között úgy, hogy Kecskemét és Hernád között a buszok a településeken keresztül, míg utána az M5-ös autópályán haladva járnának, a jelenlegi járatokhoz képest fél órával rövidebb menetidővel, derül ki egy volánbuszos körlevélből.

Azt, hogy a tervezett járat kifejezetten a vasút kiváltására jönne létre, jól mutatja, hogy a változásra hivatkozva a vonatokat Dabas és Lajosmizse között kétórás ütemre vágnák vissza a jelenlegi egyórás gyakoriság helyett – olvasható.

A vonathelyettesítésre létrehozott autóbuszjárat rendes, egész napos struktúrában érkezne, hajnaltól késő estig óránkénti követéssel járnának majd a buszok. Amennyiben hosszú távon a buszos megoldás sikeresnek bizonyul, valószínűleg a 142-es vasútvonal érintett részén megszűnik a vonatközlekedés.

2025 elejétől nagyléptékű központosítás kezdődik majd az országos tömegközlekedés terén, amikoris összevonják a MÁV–Startot, a Volánt, a MÁV–HÉV-et és a MÁV Rail Tours-t MÁV Személyszállítási Zrt.-vé. Érdekes – jegyzi meg a lap –, hogy az egyesülésből logikusan következően a társaság érdekelt kéne, hogy legyen az olyan párhuzamosságok megszüntetésében, amelyeket éppen most hoznak létre.

A buszos besegítés azonban racionálisan gondolkozva valóban indokolt, hiszen a buszok jóval gyorsabbak, megbízhatóbbak és késésre is kevésbé hajlamosak, mint a lajosmizsei vasútvonal eső kelő dízeljárművei – teszik hozzá.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Rakonczay Gábor: az ember egóját helyre teszi a természet, ha akarja, ha nem

Rakonczay Gábor: az ember egóját helyre teszi a természet, ha akarja, ha nem

Életveszélyes helyzetekről, a hullámok nagyságáról, a pihenési lehetőségekről, a tervezett sodródásokról, a magával vitt élelmiszerekről, illetve a szükséges kalória- és alvásmennyiségről is beszélt Rakonczay Gábor extrém sportoló, az Atlanti-óceán átevezője az InfoRádió Aréna című műsorában. Arra is felelt, hogy mi választja el az építő egyedüllétet a pusztító, romboló magánytól, s hogy miért vitt magával olvasni könyveket az óceán közepére.

Szakíró: nincs már nagy árkülönbség, megéri elektromos autót venni

Folyamatosan nő a kereslet a villanyautók iránt Magyarországon, elsősorban a használtautó-import élénkült meg – mondta az InfoRádióban Antalóczy Tibor. A villanyautosok.hu főszerkesztője szerint a vállalati e-autó program főleg a kisteherautó-piacnak adott nagy lendületet, de más cégeknek is érdemes pályázniuk március végéig.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×