eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
People entering the tram
Nyitókép: Anchiy/Getty Images

Bevált a kormány terve, de ezért nem bírja a MÁV az utasok rohamát

Több mint felével nőtt tavalyhoz képest az utasok száma.

Egy évvel ezelőtt jelentett be Lázár János közlekedési miniszter egy 1200 milliárdos vasúti pályafelújítási és járműbeszerzési programot. A miniszter akkor azt mondta, a terv már a kormány előtt van. A Népszava most megkérdezte a tárcát, hogy hol tart a terv megvalósítása, de az állami vasúttársaság csak annyit közölt: „A járműállomány fiatalítása, korszerűsítése érdekében a MÁV-START kidolgozott egy járműfejlesztési stratégiát, melyben szerepel vontatójárművek, személykocsik és motorvonatok beszerzése is. Az ehhez szükséges műszaki feltételek meghatározása megtörtént, a kormány már tárgyalta a MÁV-START járműfejlesztési stratégiáját.”

A kormányzat célja az, hogy növelje a vasúti utazások számát, és a MÁV a lap érdeklődésére közölte, hogy idén júniusban 62 százalékkal több utazás történt a vasúton, mint egy évvel korábban. A gondot most az jelenti, hogy ugyanannak a pályahálózatnak és a zömében korszerűtlen járműparknak az idén nyáron több mint másfélszer annyi utast kell kiszolgálnia, mint tavaly. Ez okozza azt, hogy július 5. és 15. között a 35 ezer járat 30 százaléka késett, a vonatok 1,6 százaléka el sem indult.

„Sajnos a járműparkunk jelentős része még nem klímával, hanem úgynevezett légjavító berendezéssel felszerelt, ezek a korábbi készülékek azonban a 35 fokos, vagy azt meghaladó hőséggel már nem bírnak. A több napon át tartó rendkívüli forróság közepette történő maximális kihasználtság mellett pedig – az időszakos karbantartás ellenére is – növekszik a meghibásodás esélye” – közölte a vasúttársaság.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Titkos uniós tervek az asztalon: készül Brüsszel Trump vámháborújára

Titkos uniós tervek az asztalon: készül Brüsszel Trump vámháborújára

Donald Trump elnök gazdasági protekcionizmusra épülő kereskedelempolitikája miatt aggódnak Brüsszelben: az EU-t és annak tagállamait súlyos gazdasági veszteségek fenyegethetik, ha Trump második elnöksége alatt bevezeti az általa ígért magas vámokat. A vámszankciók nemcsak az európai exportőröket, különösen a német autóipart érinthetik érzékenyen, hanem az EU belső egységét is próbára tehetik. A kontinens vezetői bíznak abban, hogy tárgyalóasztal mellett beszélhetik le Trumpot a terveiről. A tárgyalói küldött Trump valamely európai partnere lehetne: brüsszeli tisztviselők szerint bár az Orbán-kormány kézenfekvő megoldás lehetne, az uniós–magyar konfliktusok miatt mégis inkább Giorgia Meloni olasz miniszterelnök lehet a befutó.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 24. 15:36
×
×
×
×