eur:
414.54
usd:
394.28
bux:
77690.26
2024. december 3. kedd Ferenc, Olívia
Founded in 1884, Budapest Keleti, or Eastern railway station, is the primary gateway to Hungarys capital as well as the most loaded transportation joint in the country. According to statistics, about 410 trains arrive and depart from the station daily.
Nyitókép: Eric Yang/Getty Images

Hiába kérte a MÁV, hogy az emberek ne vonatozzanak a kánikulában

A magyar vasutat alaposan megviselte a meleg, több ezer vonat késett, sok pedig el sem indult. De a távolsági buszok terhelése is megugrott.

Nem utaztak kevesebben a nagy melegben a MÁV-on, a vasutat viszont megviselte a nagy meleg: tíz nap alatt tízezernél is több járat késett, közel 500 pedig el sem indult - derült ki a vasúttársaság RTL Híradónak adott válaszaiból. De a Volánbusznál is előfordult olyan járat, amin a nagy melegben 30 százalékkal többen utaztak.

A hőségriadó első tíz napjában, a július 5-től 15-ig tartó időszakban több mint 35 ezer járat indult el a MÁV-nál, ezek több mint 70 százaléka közlekedett pontosan, vagy kevés késéssel.

Az elmúlt napokban sok vonattal közlekedő tapasztalhatott jelentős késéseket, amit sok esetben klíma nélküli szerelvényeken kellett a forróságban kivárni. Ennek kapcsán a MÁV vezérigazgató-helyettese azt mondta: nem véletlenül kérték, hogy aki teheti, halassza el az utazását.

A közlekedési vállalat jelezte azt is, hogy a régi szerelvények miatt rossz a helyzet a vonatokon. Azonban hiába a MÁV kérése, nem tapasztaltak jelentős utasszám-csökkenést. Az Eger és Balaton felé tartó járatokon ráadásul még 10-30 százalékos növekedést is tapasztaltak.

Az említett időszakban a MÁV járatainak 1,6 százaléka el sem indult, vagy pótolni kellett, amire a járatok szolgálatképtelensége miatt volt szükség.

Az elképesztő meleg pedig nemcsak a járműveknek okoz kihívást, de a magas sínhőmérséklet miatt a pályának is. De a forróság miatt megnyúlnak a felsővezetékek is, ráadásul a Balaton irányába tovább nehezíti a helyzetet, hogy a tó körüli vasútvonalakon (egy kisebb déli parti szakaszt leszámítva) egyvágányú pályán közlekednek a vonatok, és ha egy szerelvény meghibásodik, az láncreakciót vált ki.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.04. szerda, 18:00
Orbán Gábor
a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója
Mélyül a szakadék az EU-ban: van, ahol már gazdasági katasztrófa fenyeget

Mélyül a szakadék az EU-ban: van, ahol már gazdasági katasztrófa fenyeget

A Covid-19 világjárvány élesen rávilágított az Európai Unió régiói közötti gazdasági különbségekre. Az Európai Beruházási Bank (EBB) felmérése szerint a kevésbé fejlett régiók vállalatai sokkal nehezebben jutottak finanszírozáshoz, miközben a fejlettebb régiókban a digitalizáció és az innováció területén végrehajtott beruházások tovább növelték a különbségeket. Ugyanakkor az EU-s vállalatok többségének sikerült megtartani a munkavállalóit és újra nyereségessé tudtak válni. Azonban a regionális fejlettségi különbségek növekedése rávilágít a szükséges kohéziós politikai reformok fontosságára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×