A közlemény szerint Szalay-Bobrovniczky Kristóf elmondta: a repülőgép 2024. február 8-i első felszállása után megkezdett tesztelési menetrend az utolsó fázisába lépett, a gyártási folyamat befejező szakaszában földi és légi teszteket végeznek.
A tesztelés jelenlegi szakaszában speciális, NATO-kommunikációs eszközök beépítése és ezek validációja történik, majd a munkálatok befejezésére visszatér Brazíliába - írta közleményében Szalay-Bobrovniczky Kristóf. A honvédelmi miniszter elmondta: a repülőgép jelenleg még nem magyar lajstrom alatt repül. Hivatalos átadása, ezzel együtt magyar lajstromba kerülése őszre várható.
Szalay-Bobrovniczky Kristóf emlékeztetett: a mobilitás minden haderő alapvető igénye, amely egyre nagyobb mértékben teszi szükségessé a légiszállítás fejlesztését is. Nem csupán a logisztikai támogatás gyorsasága, hanem - figyelembe véve Magyarország távoli küldetésekben történő aktív szerepvállalását - a személyi állomány és az utánpótlás egyre nagyobb távolságba való kijuttatása indokolja a kor színvonalának megfelelő, nagy szállítókapacitással rendelkező katonai szállítórepülőgépek alkalmazását.
A Magyar Honvédség (MH) az AN-26-os katonai szállítórepülőgépek hadrendből történő kivonása és az egyre növekvő katonai szállítási igények nyomán 2024-ig két Embraer KC-390 típusú szállítórepülőgépet szerez be, amelyekkel az MH újabb képességgel bővül a katonai légiszállítás terén.
Az akár 26 tonna hasznos terhet is szállítani képes géptípus magyar változata alkalmas lesz légi utántöltésre, és intenzív ellátásra szoruló betegek, sérültek ápolására szolgáló betegágyak befogadására is. A két szállító légijármű tervezetten 2024 végéig érkezik véglegesen Magyarországra - közölte a miniszter.