A jogszabály szerint a szavazás kitűzésének időpontjától függetlenül csak a szavazást megelőző 66. naptól lehet a választási kérelmeket benyújtani a választási irodákhoz.
A választópolgárok az átjelentkezésre, a külképviseleti szavazásra jelentkezésre, a mozgóurna-igénylésre vonatkozó kérelmeiket nyújthatják be április 4-től.
Ennek legegyszerűbb és legbiztosabb módja, ha a www.valasztas.hu oldalon nyújtják be online azonosítással, vagyis a választópolgár döntése szerint ügyfélkapuval, telefonos azonosítással, elektronikus személyi igazolvánnyal vagy arcképes azonosítással. A kérelmek benyújthatók személyesen is a helyi választási irodákban, ehhez nincs szükség nyomtatvány előzetes kitöltésére, csak a személyazonosságát igazoló érvényes okmányt kell a választópolgárnak magával vinnie. Leadhatja a kérelmet a választási irodában a választópolgár kézbesítési meghatalmazottja is, és át is veheti a választási iroda döntését. A mozgóurnával vagy a regisztrációval kapcsolatos kérelmet a választó bármely helyi választási irodába is beküldheti postai úton.
A kérelmeket a Nemzeti Választási Iroda (NVI) automatikus döntéshozatali eljárásban bírálja el, így az esetek többségében a választópolgárok már néhány másodpercen belül értesülhetnek a döntésről. Az NVI a döntést a választó tárhelyére (https://tarhely.gov.hu/) küldi meg, de a kérelemben megadható más kézbesítési cím (e-mail vagy postacím) is. Akinek nincs tárhelye és más elérhetőséget sem ad meg, a lakcímére, postán kézbesítik a döntést.
Bizonyos kérelmeket a választás kiírásától függetlenül, folyamatosan be lehet nyújtani. Ilyen például a magyarországi lakcímmel nem rendelkező magyar állampolgárok választási regisztrációja, a személyes adatok kiadásának megtiltása, a fogyatékossággal élők szavazásának segítése iránti kérelem vagy más uniós tagállam polgárainak választói névjegyzékbe vétele az EP magyar tagjainak választására.