A hét elején német és magyar környezetvédelmi szervezetek a főváros több pontján is megmérték a nitrogén-dioxid, vagyis a közlekedési eredetű légszennyezésre jellemző kibocsátás mértékét." A német szakemberek forgalmas pontokon is megnézték a koncentrációt, és azt tapasztalták, hogy az egészségügyi határértéken volt, ugyanakkor a hivatalos mérőállomások adatai ennél alacsonyabbat mutattak" – mondta Szegő Judit környezetkutató, a Levegő Munkacsoport projektvezetője az InfoRádióban.
Ennek valószínűleg az az oka, hogy a mérőműszerek szabad területekre vannak elhelyezve, nem szűk utcákra, magas házak közé, ahol a legtöbben laknak, sétálnak. Így megállapították, hogy bár a jogszabály szerint is a legszennyezettebb pontokon kell a méréseket végezni, mintha még ezeknél is lennének szennyezettebb pontok a városban. Azt javasolják, hogy érdemes akár olcsóbb, egyszerűbb műszerek segítségével is, de gyakrabban és több helyen mérni.
A Német Környezeti Segélyegyesület szakemberei alacsony kibocsátású zónák kijelölését is javasolták Budapesten belül, főleg iskolák környékén. Szegő Judit elmondta, a Greenpeace korábbi vizsgálatai alapján az oktatási intézmények környékén kimagaslóan nagy a nitrogén-dioxid-szennyezettség.
Az uniós környezetvédelmi szabályok szerint 2030-tól a nitrogén-dioxid-kibocsátás már csak a fele lehet a jelenleginek.