Infostart.hu
eur:
389.84
usd:
332.54
bux:
109299.29
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: MÁV

Megjelentek a március elsejétől érvényes bérletárak – itt vannak a részletek

Külön weboldalt indított a MÁV-Volán-csoport az új tarifarendszer bemutatására.

Március 1-jén indul a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere, amely 3,5-4 millió ember számára teszi olcsóbbá, egyszerűbbé és hozzáférhetőbbé a közösségi közlekedést Magyarországon, havonként akár több tízezer forintos megtakarítást eredményezve a családoknak. A legfontosabb tudnivalókról a MÁV-Volán-csoport tájékoztató weboldalt indít, amely mától mindenki számára elérhető a www.ujtarifa.hu címen.

A megújuló tarifarendszer részleteit elmagyarázó, a változásokat gyakorlati példák és infografikák segítségével is bemutató oldal tartalmait böngészők megtudhatják azt is, mi lesz a sorsa a korábban megváltott jegyeiknek, hogyan kérhetik utazási költségeik elszámolását a munkáltatójuktól, illetve azt, hogy milyen átmeneti szabályok segítik a zökkenőmentes átállást a március 1-jét követő időszakban.

Az új tarifarendszerben elérhető kedvezményekkel és feltételekkel március 1-jétől kezdődik meg a jegyek és bérletek értékesítése a jegypénztárainknál, az automatáknál, illetve online az ELVIRA-ban és a MÁV appban. A mobilalkalmazást az új díjtermékekkel való utazás megtekintéséhez, azok megvásárlásához feltétlenül frissíteni kell március 1-je után.

Az új rendszerben nem lesz szükség többé bonyolult igazoló dokumentumokra, pecsételni való űrlapokra vagy – az életkort igazoló okmányon kívül – külön fényképes igazolványokra: minden 14 év alatti és 65 év feletti utas díjmentesen, minden 14 és 25 év közötti pedig félárú jegy igénybevételével utazhat.

A jelenlegi 15 bérletkonstrukció helyett csupán kettő marad. A kedvezményes vármegye- és országbérletek változatlan feltételekkel vehetők igénybe továbbra is. Március elsejétől ugyanakkor díjmentesen vehetik igénybe a helyközi közlekedést a fogyatékkal élők és tartós betegek, valamint kísérőik és az ellátottak utazási utalványával rendelkezők. Azok a nagycsaládosok is díjmentességben részesülnek a jövőben, akik eddig igénybe vették a nagycsaládosok utazási kedvezményét.

A helyközi járatokon kívül a fővárosi közösségi közlekedést is igénybe vevők számára kiemelten előnyös változás, hogy március elsejétől a BKK járatain is elfogadják Pest vármegyei bérletet és az országbérletet is.

Az új bérletrendszer legfontosabb részletei:

  • kétféle bérlet lesz: ország- és vármegyebérlet, bérletből kétféle tarifa marad: a teljes árú és a 90 százalékos kedvezményt adó diákbérlet
  • lesz 24 órás napijegy: a Vármegye24 999, a Magyarország24 4999 forintba kerül majd
  • többféle helyjegyet lehet majd venni, az áruk 300-tól 2990 forintig terjed
  • menetjegyből teljes árú, félárú vagy díjmentes lesz,
  • a teljes árú, havi felnőtt országbérlet 18 900 forint lesz
  • a BKK járatain is érvényes Pest vármegyebérletek havi 945 forintba kerülnek a diákoknak, 9450 forint a felnőtteknek.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Rejtély: megrongálódott Robert Fico gépe Brüsszelben
Tudósítónktól

Rejtély: megrongálódott Robert Fico gépe Brüsszelben

Az incidens során sem az utasok, sem a személyzet nem került veszélybe, a repülőgépet azonban biztonsági okokból ideiglenesen földre parancsolták. Robert Fico ennek ellenére részt vett a nyugat-balkáni országok uniós csatlakozásáról szóló szerdai esti csúcstalálkozón.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Így válhatnak pénztemetőből a városfejlesztés motorjává az önkormányzati helyiségek

Így válhatnak pénztemetőből a városfejlesztés motorjává az önkormányzati helyiségek

A nem lakáscélú önkormányzati helyiségekkel kapcsolatos gazdálkodás problémáiról és az abban rejlő lehetőségekről szóló hétrészes cikksorozatunk korábbi részeiben részletesen feltártuk az önkormányzati helyiséggazdálkodás helyzetét. Bemutattuk a fővárosi szinten közel 20 ezer ingatlant számláló portfólió hasznosításának nehézségeit, és rávilágítottunk arra a paradoxonra, hogy az ingatlangazdálkodás számos településen bevételtermelés helyett jelenleg veszteséget generál. Ugyanakkor a hazai jó gyakorlatok világosan mutatják: proaktív megközelítéssel a sokszor tehernek tekintett ingatlanvagyon a városfejlesztés és a bevételtermelés egyik központi motorjává válhat. Cikksorozatunk utolsó két részében bemutatjuk a hatékony működés hatpillérű modelljét. E cikk három területre fókuszál: városfejlesztési célokhoz igazodó stratégiai tervezésre, adatvezérelt portfólió kialakítására, valamint rugalmas szabályozási keretre.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×