Infostart.hu
eur:
385.06
usd:
327.57
bux:
110022.83
2025. december 15. hétfő Valér
Nyitókép: NÚSZ Zrt.

Fontos kérdést tisztázott a minisztérium az egynapos autópálya-matricával kapcsolatban

A rendeletmódosítás szerint nem a megváltástól számított 24 órára szól majd, hanem az adott napon 0 órától 24 óráig. A motorok és a személyautók esetében a tervezet alapján 5150 forintot kell fizetni az egynapos matricáért.

Megjelent az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hivatalos honlapján az egynapos autópálya-matricák bevezetéséről szóló rendeletmódosítás tervezett szövege, amely meghatározza a matrica árát és az érvényességi időt. A matrica nem a megváltástól számított 24 órára szól, hanem az adott napon 0 órától 24 óráig – írja a totalcar.hu.

A tervezet szerint az egynapos matricáért az éves országos matrica árának kilenc százalékát kell fizetni.

A motorok és a maximum hétszemélyes személyautók (D1M-es és D1-es kategória) esetében az éves matrica 57 260 forintba kerül, amiből így az következik, hogy az egynapos matrica ára 5150 forint lesz. A 3,5 tonnánál könnyebb kisbuszok és kisteherautók (D2-es kategória) esetében az éves matricáért 81 280 forintot kell fizetni, így az egynapos matrica ára ezeknél a járműveknél 7310 forint lesz.

A napi jogosultság a vásárló által megjelölt napon 0 órától 24 óráig tart. A totalcar.hu példája alapján ez azt jelenti, hogy ha valaki április 15-én 13 óra 48 perckor vásárolja meg az egynapos matricát, akkor csak április 15-én a nap végéig lesz érvényes, nem pedig április 16-án 13 óra 47 perc 59 másodpercig.

A tervezet alapján a módosítás március 1-jén lép életbe, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy már márciustól elérhető lesz az egynapos matrica,

ugyanis a jogszabály-módosításban az szerepel, hogy a megállapított árat a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ Zrt.) határozza meg.

A portál azt írja, a közzététel és a hatálybalépés között legalább harminc napnak kell eltelnie. Az egynapos ár még nem jelent meg a NÚSZ oldalán, így elképzelhető, hogy késésben vannak a tervezett március 1-jei megjelenéssel.

Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bár az áprilisi és az augusztusi tárgyalások nem hoztak valódi áttörést, most ígéretesnek tűnnek a fejlemények. Ukrajna biztonsági garanciák mellett hajlandó lemondani a NATO-tagságról. Ezt Volodimir Zelenszkij ukrán elnök jelentette be, mielőtt vasárnap Berlinben tárgyalóasztalhoz ült az Egyesült Államok kormányzati delegációjával.

Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az InfoRádióban arról beszélt, hogy bár most már több halat esznek a magyarok, a fogyasztás még mindig rendkívül alacsony, és az egész éves fogyasztás harmada az advent időszakra korlátozódik. Pedig EU-s szinten két halfajta tenyésztésében és feldolgozásában is élen járunk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A kormány oldalára társadalmi egyeztetésre feltöltött rendelettervezet egy zöldtöltés-igazolási rendszert vezetne be 2026-tól. Az elképzelés lehetővé tenné, hogy a nyilvános elektromosautó-töltőkön eladott villamos energiát, ha megújuló forrásból származott, akkor igazolások formájában elszámolják a közlekedési megújulóenergia-célok teljesítéseként. Az új rendelet egyik legfontosabb hatása az lehet, hogy versenyt teremt a különböző elszámolási megoldások között - ez pedig új optimalizációs lehetőséget jelentene a hazai üzemanyag-forgalmazó óriás, a Mol számára is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×