Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Gas meter in a residential building, Germany
Nyitókép: wayra/Getty Images

Tisztázták az éves gázóra-leolvasási gyakorlatot

Kötelező-e az év egyszeri, hivatalos személy általi óraleolvasás a gáznál és villanynál? Eddig ugyanis egyes helyeken elfogadták a fényképes, emailes, ügyfél általi bejelentést is. Úgy tűnik, hogy ezentúl ez már nem lesz elég.

A 24.hu kérdezett rá arra az MVM-nél, hogy mi most az éves gázóra-leolvasási gyakorlat. Több helyen ugyanis emailen és fotóval (kettővel) letudható volt ez.

A lap most azt választ kapta az MVM-től, hogy "minden ügyfélhez évente egyszer, előre egyeztetett időpontban megy el a személyes leolvasást végző cég munkatársa, aki minimum 2 fotót készít, amit eljuttat az elosztó társaságokhoz a leolvasott mérőóraállással, innen pedig a kereskedőknek (MVM Next, illetve E.ON Áramszolgáltató) továbbítják az adatokat.

Azoknál az ügyfeleknél pedig, akiknél az adott elszámolási időszakban sikertelen a leolvasás, az ezt követő 60 napon belül ismét megkísérlik azt, összhangban a vonatkozó törvényi előírásokkal.

Kitértek a fent említett, a gázóra-leolvasásról szóló hírrel kapcsolatban arra is, hogy míg az MVM Főgáznál a leolvasással megbízott vállalkozó a DL Kft., addig az MVM Égáz-Dégáz, MVM Émász és MVM Démász elosztótársaságoknál a Díjbeszedő Holding Zrt. munkatársai olvassák le az órákat. Mint kiderült,

a DL Kft. bejelentése azon pár százaléknyi ügyfélre vonatkozik csak, akiknél nehezen elérhető helyen van a mérőóra, vagy nehezen elérhető maga az ügyfél, mert nem lakik már helyben, vagy esetleg már nem is lakott az ingatlan.

Náluk eddig kivételes kezeléssel elfogadták az elszámolási időszak végén a bediktálást. A jövőben azonban ez a gyakorlat teljesen megszűnik.

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×