eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Drónnal készült felvétel - ágyazatrostáló géplánc dolgozik a győri vasútvonal felújításán Szárnál 2023. október 4-én. A felújítás idejére Bicske, Tatabánya és Budaörs térségében pótlóbuszjáratot állított forgalomba a MÁV.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Elárulták, hogy mennyit késnek a vonatok valójában

A MÁV új menetrendje apropóján Hegyi Zsolt, a MÁV-Start szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese beszélt a vonatok késéséről és arról, hogy mikorra fejezik be az 1-es vonal felújítását.

Nyolcvan-nyolcvanöt százalékos a pontossági mutató, vagyis tíz vonatból nyolc kellő időben ér célba, kettő nem. Ez nyáron kicsit mindig rosszabb. Ráadásul erősen érinti a balatoni forgalmat, mert ott hosszú, egyvágányú vonalak vannak, ahol a vonatoknak félre kell állniuk a szembejövő szerelvény elengedése érdekében, amely, ha késik, akkor sajnos késik a félreálló vonat is, nincs menekülőút - mondta a vg.hu-nak Hegyi Zsolt, a MÁV-Start szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese.

Azt is elismerte, hogy a késések évről-évre nőnek 1-2 százalékkal, amit részben a pályák romló állapota okoz, hiszen az elrendelt sebességkorlátozás mellett nehezebb tartani a menetrendet.

A másik ok természetesen a járműpark öregedése, hiszen romlik az üzemkészségük, megbízhatóságuk. Arról is beszélt, hogy szükség van "átfogó, rendszerszintű fejlesztésekre" mind a járművek, mind az infrastruktúra tekintetében.

Szóba került az 1-es vonal felújítása is. A vezető válasza szerint

A határidő december 9-e, és ezt tartjuk.

A munka azért iylen hosszú, mert "olyan vágányokat szeretnének ezen a szakaszon, amelyek évtizedekig problémamentesen használhatók".

Azt ígéri még az interjúban, hogy "jövő tavaszra a pályán az utolsó simítást is elvégezzük, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például a felsővezeték feszességének a beállítását. Amíg az egyik vágányon dolgozunk, addig a másikon lehet közlekedni.

Az új menetrend első napján mind a két vágány járható lesz a korábbi menetrend szerint.

Tudom, hogy az utasok számára minden egyes nap, ami ideiglenes közlekedési megoldással jár, kényelmetlenséget jelent, de műszaki szempontból ez az összességében 3 hónapnyi felújítás, kifejezetten feszes ütem".

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×