Infostart.hu
eur:
383.85
usd:
329.96
bux:
108281.62
2025. december 10. szerda Judit
Shards of car glass on the asphalt road.
Nyitókép: Berezko/Getty Images

Most minden autós kiszámolhatja, mikor fenyegeti a következő baleset

Magyarországon egyre nagyobb a baleseti valószínűség: két év alatt 18 ezer kilométerrel kevesebbet kell hozzá autózni.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég kutatást végzett Magyarországon, hogy kiderítse, átlagosan hány kilométert tesz meg egy autó, míg bekövetkezhet egy káresemény – írja az autoszektor.hu.

Az adatokból kiderült, hogy 2021-ben Magyarországon egy átlagos jármű 167 574 kilométert tett meg, mielőtt balesetezett, 2022-ben 154 301 kilométert, 2023-ban pedig 149 244 kilométert, ami arra utal, hogy ma már gyakrabban szenvednek balesetet az autók.

A hazaihoz hasonló kártrendek figyelhetők meg a szomszédos Horvátországban is, ahol a balesetmentesen megtett út a 2021-ben mért 150 077 kilométerről 2023-ra 119 638 kilométerre csökkent. Vagyis egy átlagos horvát autó jelenleg 31 000 kilométerrel kevesebbet tesz meg közlekedési baleset nélkül, mint pár éve.

A tanulmány szerint 2023-ban a magyar autók az uniós átlagnál 1,3 százalékkal több balesetmentes kilométert tettek meg.

Címlapról ajánljuk
Indulhat a gázai béketerv második szakasza – a szakértő szerint nem jön létre az, amit eredetileg elterveztek

Indulhat a gázai béketerv második szakasza – a szakértő szerint nem jön létre az, amit eredetileg elterveztek

Már csak egy izraeli túsz holtteste van a Gázai övezetben, így hamarosan megkezdődhet a tűzszünet második, a térség jövőjét rendező szakasza – közölte Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök a Friedrich Merz német kancellárral közösen tartott sajtótájékoztatóján. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem tudományos főmunkatársának azonban vannak bizonyos fenntartásai a második szakasz eredményességével kapcsolatban.

100 milliárdos program a napelemeseknek – íme a részletek

Magyarország kormánya február elején családok számára indít pályázatot, 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást kínálva 10 kilowattórás energiatárolók beszerzéséhez erősítette meg szerdai Facebook-bejegyzésében Czepek Gábor, az Energiaügyi Minisztérium (EM) parlamenti államtitkára.
VIDEÓ
Paradoxon Brüsszelben: aki elindította a projektet, annak országa most torpedózza meg a több ezer milliárd eurós tervet

Paradoxon Brüsszelben: aki elindította a projektet, annak országa most torpedózza meg a több ezer milliárd eurós tervet

Az EU tőkepiaci integrációja továbbra is elakad a tagállami érdekellentétek és a nemzeti felügyeletek ragaszkodása miatt, aminek egyik legmarkánsabb példája Luxemburg ellenállása. A pénzügyi szolgáltatásokra épülő kisebb tagországok attól tartanak, hogy versenyelőnyük csökkenne az uniós szintű felügyelet bevezetésével. A széttagolt piacok és a bonyolult szabályozási környezet pedig érdemben rontják Európa finanszírozási képességét és globális versenyképességét.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×