Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője, a Mohács 500 program miniszteri biztosa a bama.hu-nak nyilatkozott. Arról tájékoztatott, hogy több ajánlat érkezett, a kivitelező kiválasztását célzó bírálati eljárás tavasszal zárulhat le.
Az ajánlati felhívás szerint a döntésre az ajánlattételi határidőtől számítva alapesetben 60 nap áll rendelkezésre, ami két hónappal meghosszabbítható. Ilyen nagyságrendű, minden bizonnyal több százmilliárdos beruházás esetében ez utóbbi szinte borítékolható, így várhatóan
2024 márciusára dőlhet el, melyik cég végezheti el a munkát.
A kiírás szerint az építkezést három szakaszra határolták: a csatlakozó úthálózat kialakítása a szigeti oldalon, illetve a városi oldalon, valamint maga a híd megépítése.
A munkák mindenütt lényegében egyszerre kezdődnek meg, a teljes befejezésre pedig a szerződés aláírásától számított ötven hónapja lesz a megbízást elnyerő cégnek.
Az 57-es főút M6-os autópályától Mohácsig, az újvárosi körforgalomig vezető szakaszát kétszer kétsávos úttá alakítják át, erre azonban mindössze 21 hónapja lesz a kivitelezőnek, azért, hogy így a mohácsi csata ötszázadik évfordulójára, 2026-ra már befejeződjön az építkezés a csatatér északi peremén, s munkagépek, forgalmi korlátozások ne zavarják a közlekedést, a méltó emlékezését.
Maga a híd 756 méter hosszú lesz, 2x2 sávos, osztott pályás útként épül, kerékpárút átvezetéssel.