Infostart.hu
eur:
385.06
usd:
327.57
bux:
110022.83
2025. december 15. hétfő Valér
car model,calculator and coins on white table
Nyitókép: Facebook/MABISZ

Fontos határidő közeleg az autósoknak, eljött a biztosítóváltás ideje

Az autójukat 2010 előtt vásárló tulajdonosok december 1-jéig módosíthatják kötelező gépjárműbiztosításukat. A kedvező ajánlat megtalálásában a MABISZ díjnavigátora is segít – mondta az InfoRádióban a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. Lambert Gábor kiemelte: a fedezetlenségi díjak 2024-től tovább emelkednek, vagyis a szerződéskötés elmaradása komoly összegekbe kerülhet.

Azok, akik 2010 előtt vásárolták a gépjárművüket, december elsejéig tudják módosítani a szerződésüket. Lambert Gábor tájékoztatása szerint a biztosító ajánlatát már minden érintettnek meg kellett kapnia a következő szerződéskötési évre. Ha az ügyfél elégedett ezzel a kiajánlással, nincs semmi teendője. Ha viszont talál más, kedvezőbb ajánlatot a piacon, akkor

a december 1-jei határidőig fel kell mondania a meglévő szerződést, majd 30 napon belül kell megkötni az új megállapodást.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján nagyjából minden tizedik érintett vált biztosítót ebben az időszakban.

Azoknak, akik 2010 után vásárolták meg a gépjárművüket, a vásárlás időpontja számít évfordulós időpontnak, ugyanis akkor kellett megkötniük a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződéseket. Az 5 729 947 kgfb-szerződésből (ebből 4 078 232 tartozik személygépjárműhöz) 850 ezer számít érintettnek, köztük 450 ezer magántulajdonban lévő személygépkocsi üzemben tartója.

Nyilvánvalóan valamennyi érintett a legjobb és legkedvezőbb biztosítói ajánlatot keresi, ebben pedig nagy segítséget tud nyújtani a MABISZ díjnavigátora. Lambert Gábor elmondta: ez kereskedelmi érdekektől mentesen összehasonlítja a piacon elérhető összes társaság ajánlatát – valamennyi kedvezménnyel együtt.

Ennek segítségével pedig könnyen ki tudjuk választani, hogy az adott feltételek mellett melyik a legkedvezőbb piaci ajánlat a gépjárművünkre.

A 2010 óta működtetett díjnavigátor etalon abban a tekintetben, hogy a biztosítók a díjkalkulációk helyességét tesztelik és jóváhagyják. Kizárólag fogyasztóvédelmi eszközként funkcionál, az üzleti érdekek nem játszanak szerepet a működtetésében.

A MABISZ-nak nincs beleszólása, rátekintése a társaságok díjazására, így a szervezet is elsősorban a különböző alkuszportálok saját portfóliója alapján végzett becslésekből értesül az árváltozásokról. Lambert Gábor közölte: ezen előrejelzéseket figyelembe véve

átlagosan nagyjából 10-15 százalékos áremelkedésre lehet számítani a piacon.

Ugyanakkor megjegyezte: az érintetteknek a saját társaságuktól érkező ajánlatot érdemes összehasonlítaniuk más ajánlatokkal, mert előfordulhat, hogy sokkal kedvezőbb lehetőségre bukkanhatnak egy másik társaságnál.

Fontos tudni, hogy 2024-től emelkednek a fedezetlenségi díjak is. Ez a változás elsősorban azokat érinti, akiknek nincs érvényes kgfb-szerződésük. A kommunikációs vezető elmondta: a fedezetlenségi díjat azokra a napokra kell kifizetni, amelyekre nem rendelkezik ilyen szerződéssel az ügyfél. Ez a díj jelenleg személygépjárművek esetében kategóriától függően akár több mint 1500 forint is lehet.

Az elmúlt évekhez képest ez körülbelül 15 százalékos emelkedést jelent, de mivel büntető jellegű adóról van szó – hiszen a kgfb-szerződés megkötése mindenki számára kötelező –, ezért Lambert Gábor szerint érthető és indokolt az ilyen mértékű díjemelés.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bár az áprilisi és az augusztusi tárgyalások nem hoztak valódi áttörést, most ígéretesnek tűnnek a fejlemények. Ukrajna biztonsági garanciák mellett hajlandó lemondani a NATO-tagságról. Ezt Volodimir Zelenszkij ukrán elnök jelentette be, mielőtt vasárnap Berlinben tárgyalóasztalhoz ült az Egyesült Államok kormányzati delegációjával.

Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az InfoRádióban arról beszélt, hogy bár most már több halat esznek a magyarok, a fogyasztás még mindig rendkívül alacsony, és az egész éves fogyasztás harmada az advent időszakra korlátozódik. Pedig EU-s szinten két halfajta tenyésztésében és feldolgozásában is élen járunk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A kormány oldalára társadalmi egyeztetésre feltöltött rendelettervezet egy zöldtöltés-igazolási rendszert vezetne be 2026-tól. Az elképzelés lehetővé tenné, hogy a nyilvános elektromosautó-töltőkön eladott villamos energiát, ha megújuló forrásból származott, akkor igazolások formájában elszámolják a közlekedési megújulóenergia-célok teljesítéseként. Az új rendelet egyik legfontosabb hatása az lehet, hogy versenyt teremt a különböző elszámolási megoldások között - ez pedig új optimalizációs lehetőséget jelentene a hazai üzemanyag-forgalmazó óriás, a Mol számára is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×