eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
fotó: Infostart
Nyitókép: Infostart

Függesszék fel a kerékpárút-építést: összecsap az ÉVOSZ és a főváros

Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége a budapesti kerékpárutak fejlesztési programjának felfüggesztését kéri a főváros vezetésétől. Szerintük ugyanis ez ellehetetleníti a kiszámítható kivitelezési munkát. A főváros szerint a beruházások jól összehangoltak és szükségesek.

Koji László, az ÉVOSZ elnöke szerint a nem megfelelően megtervezett fővárosi kerékpársávok létesítésével és a pesti alsó rakpart időszakos lezárásaival fokozatosan lehetetlenül el a kiszámítható kivitelezési munka lehetősége.

"Azt tapasztaljuk, hogy az utak áteresztőképessége is csökken, és célirányosan az építőiparosok nem tudják olyan praktikusan a belvárosi munkaterületeket megközelíteni, mint korábban, és a főútvonalak leszűkítésével ott állunk a dugóban reggelente az embereinkkel és az építési anyagokkal is, hogy bejussunk az építési területre" – ecsetelte.

Az ÉVOSZ elnöke szerint Budapesten a kerékpárutakat sokszor veszélyes útszakaszok mentén alakítják ki.

fotó: Infostart
fotó: Infostart

"Kérjük a főpolgármester urat nagy tisztelettel, hogy egy pillanatra függessze föl ezt a fejlesztési programját, ÉVOSZ-elnökként én szíves figyelmébe ajánlottam az érintetteknek Berlint, ahol ez év júniusában átmenetileg leállítottak minden kerékpárút-építést, és csak olyat engednek, ahol nem vész el egyetlen egy közlekedési sáv vagy egyetlen parkolóhely sem" – folytatta.

"A beruházásokat, az útfelújításokat, a közműcseréket és a kerékpárutak kialakítását a fővárosi önkormányzatnak és a fővárosi cégeknek össze kell hangolnia azért, hogy Budapest közlekedése ne lehetetlenüljön el" – ezt már a főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu mondta az InfoRádióban.

"Budapesten ez biztosított, és nincsen ilyen probléma. Ha Berlinről beszélünk példaként, akkor azt is érdemes megnézni, hogy ott milyen kerékpáros hálózat áll rendelkezésre. Sajnos ebben Budapestnek még van elmaradása, így nagyon fontos, hogy biztonságos, mindenki által használható kerékpáros hálózatot tudjunk kialakítani."

A védett kerékpársávok új megoldások, idő kell hozzá, amíg azokat megszokja a főváros lakossága – tette hozzá Balogh Samu.

"Normális ez, nem szabad rossz dolognak venni, hogy vannak viták. Kifejezetten azért csúsztattuk eddig egyébként a Szent István körúti védett kerékpársáv kialakítását a nyári időszakról őszre, hogy az Üllői és a Váci út tapasztalatait már be tudjuk építeni" – figyelmeztetett.

Módosítottak is a terveken több ponton,

figyelembe vették a mentőszolgálat észrevételeit, egyeztettek az autóklubbal és a kerékpárosklubbal is.

Ugyanakkor a feladat az, hogy Budapesten minden közlekedési eszközzel biztonságosan lehessen közlekedni – mondta a főpolgármester kabinetfőnöke, hozzátéve, a főváros ezért létesít új gyalogos-átkelőhelyeket és fejleszti a kerékpáros hálózatot, utóbbira több mint tízmilliárd forintos keret állhat rendelkezésre, amint az uniós források megérkeznek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×