Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
fotó: Infostart
Nyitókép: Infostart

Függesszék fel a kerékpárút-építést: összecsap az ÉVOSZ és a főváros

Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége a budapesti kerékpárutak fejlesztési programjának felfüggesztését kéri a főváros vezetésétől. Szerintük ugyanis ez ellehetetleníti a kiszámítható kivitelezési munkát. A főváros szerint a beruházások jól összehangoltak és szükségesek.

Koji László, az ÉVOSZ elnöke szerint a nem megfelelően megtervezett fővárosi kerékpársávok létesítésével és a pesti alsó rakpart időszakos lezárásaival fokozatosan lehetetlenül el a kiszámítható kivitelezési munka lehetősége.

"Azt tapasztaljuk, hogy az utak áteresztőképessége is csökken, és célirányosan az építőiparosok nem tudják olyan praktikusan a belvárosi munkaterületeket megközelíteni, mint korábban, és a főútvonalak leszűkítésével ott állunk a dugóban reggelente az embereinkkel és az építési anyagokkal is, hogy bejussunk az építési területre" – ecsetelte.

Az ÉVOSZ elnöke szerint Budapesten a kerékpárutakat sokszor veszélyes útszakaszok mentén alakítják ki.

fotó: Infostart
fotó: Infostart

"Kérjük a főpolgármester urat nagy tisztelettel, hogy egy pillanatra függessze föl ezt a fejlesztési programját, ÉVOSZ-elnökként én szíves figyelmébe ajánlottam az érintetteknek Berlint, ahol ez év júniusában átmenetileg leállítottak minden kerékpárút-építést, és csak olyat engednek, ahol nem vész el egyetlen egy közlekedési sáv vagy egyetlen parkolóhely sem" – folytatta.

"A beruházásokat, az útfelújításokat, a közműcseréket és a kerékpárutak kialakítását a fővárosi önkormányzatnak és a fővárosi cégeknek össze kell hangolnia azért, hogy Budapest közlekedése ne lehetetlenüljön el" – ezt már a főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu mondta az InfoRádióban.

"Budapesten ez biztosított, és nincsen ilyen probléma. Ha Berlinről beszélünk példaként, akkor azt is érdemes megnézni, hogy ott milyen kerékpáros hálózat áll rendelkezésre. Sajnos ebben Budapestnek még van elmaradása, így nagyon fontos, hogy biztonságos, mindenki által használható kerékpáros hálózatot tudjunk kialakítani."

A védett kerékpársávok új megoldások, idő kell hozzá, amíg azokat megszokja a főváros lakossága – tette hozzá Balogh Samu.

"Normális ez, nem szabad rossz dolognak venni, hogy vannak viták. Kifejezetten azért csúsztattuk eddig egyébként a Szent István körúti védett kerékpársáv kialakítását a nyári időszakról őszre, hogy az Üllői és a Váci út tapasztalatait már be tudjuk építeni" – figyelmeztetett.

Módosítottak is a terveken több ponton,

figyelembe vették a mentőszolgálat észrevételeit, egyeztettek az autóklubbal és a kerékpárosklubbal is.

Ugyanakkor a feladat az, hogy Budapesten minden közlekedési eszközzel biztonságosan lehessen közlekedni – mondta a főpolgármester kabinetfőnöke, hozzátéve, a főváros ezért létesít új gyalogos-átkelőhelyeket és fejleszti a kerékpáros hálózatot, utóbbira több mint tízmilliárd forintos keret állhat rendelkezésre, amint az uniós források megérkeznek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×