eur:
414.02
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
A közösségi autómegosztó szolgáltatás, a GreenGo egyik autója halad a Lánchíd utcában 2016. december 29-én. A kizárólag elektromos meghajtású autókkal a fővárosban indult, GPS-alapú szolgáltatás regisztráció után vehető igénybe. A felhasználók az okostelefonjukra telepített applikációval találhatnak leparkolt, szabad autót a közelükben. A jármű lefoglalása után gyalog kell elmenniük az autóhoz, amely csak egy PIN-kóddal indítható el. Az úti cél elérése után az autót a közlekedési szabályok betartásával bárhol le lehet állítani és ott lehet hagyni a szolgáltatási területen belül. A gépkocsikat a vállalat szakemberei töltik a városszerte ingyenesen igénybe vehető elektromos töltőállomásoknál. Az autók takarítását, szervizelését a gépkocsik márkaszervizében végzik. A szolgáltatás Budapesten jelenleg 70 autót kínál a bérlőknek.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Hozzányúlnak a közösségi autózáshoz, változnak a parkolási szabályok

A közösségi autóbérlőkkel és a konzuli védelemmel kapcsolatos szabályokat is érinti az egyes közlekedési tárgyú törvények módosítása, amelynek tárgyalását kedden folytatta le az Országgyűlés.

Nagy Bálint államtitkár a javaslat egyik fontos elemeként beszélt a közösségi autóbérlő rendszerekre vonatkozó szabályozás továbbfejlesztéséről. Felhívta a figyelmet arra, hogy egy megosztott autó 12-16 személyautót helyettesíthet, így annak használata csökkentheti a városi mobilitás káros hatásait, a közterület terhelését és a környezet szennyezését.

Elmondta, a felhasználás ösztönzése érdekében

javasolják a parkolási szabályok, a kijelölt várakozási helyek szabályozásának módosítását, továbbá a helyi lakosságnak kizárólagosan fenntartott parkolóhelyeknek és kedvezményeknek a közösségi autóbérlőkre történő kiterjesztését.

A biztosított kedvezmények alapvetően a helyi lakosokat fogják érinteni - jegyezte meg.

Az államtitkár kitért arra is, hogy a közösségi autóbérlő rendszer működtetőjének kötelezettsége lesz a szolgáltatás igénybe vevők személyes adatait és vezetési jogosultságát ellenőrizni.

Hörcsik Richárd, a Fidesz vezérszónoka azt mondta: mára a közösségi autóbérlő rendszereket mintegy 200 ezer fő használja, ezért szükséges, hogy jelenleg is működő, de csak a részben szabályozott működtetési és felhasználói keretrendszer egységes legyen.

Gurmai Zita, az MSZP vezérszónoka szerint a kormány által beterjesztett javaslatban a sok technikai módosítás mellett van egy aprónak tűnő, de súlyos beavatkozás az önkormányzati autonómiába a közösségi autóbérlő rendszerek szabályozása kapcsán.

Szerinte

a belvárosban már rövid távon is fennakadásokat eredményezhet, hogy a törvényjavaslat a jövőben lehetővé tenné a közösségi autóbérlő cégek gépkocsijai számára, hogy a helyi lakosságnak fenntartott parkolóhelyeket is igénybe vegyék.

Az önkormányzatoknak kötelességük lesz ezeket a kéréseket teljesíteni, holott éppen azért hozott létre ilyen parkolóhelyeket, hogy azokat este hat után csak a helyi lakosok használhassák - mutatott rá.

Nacsa Lőrinc, a KDNP vezérszónoka kiemelte: a közösségi autóval való parkolás szabályozásának elfogadásával kiszámíthatóbb, egyértelműbb parkolási rend alakul ki a forgalmas belvárosi részeken. Hozzátette: eddig a helyi lakosok sem parkolhattak a közösségi autómegosztó gépkocsijaival a számukra fenntartott parkolóhelyeken.

Szabadi István, a Mi Hazánk vezérszónoka úgy értékelt: egyetértenek a javaslat bizonyos módosításaival, azonban véleményük szerint az előterjesztés nem foglalkozik a valós problémákkal, hanem csak látszatintézkedéseket tartalmaz.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Magyarországon a kártyás fizetések 99 százaléka érintésmentesen zajlik, ami nemzetközi összevetésben is kimagasló eredménynek számít, és már minden negyedik kártyának van digitális mása az óránkon vagy telefonunkon - mondja Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere. Ugyanakkor a magyar kereskedők felénél lehet csak kártyával fizetni, ebben még lehetne fejlődni. A szakértő szerint a bolti vásárlásoknál a mobil fel fogja váltani a plasztikot, az online fizetéseket a "Click to pay" egykattintásos fizetés teszi kényelmesebbé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 05:00
×
×
×
×