eur:
411.2
usd:
392.55
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
aeroexpress tisza hidroplán
Nyitókép: Aeropark

Bevette a Tiszát és Szegedet az úttörő magyar repülőprojekt - fotók

A folyón landolt az Aeroexpress tavaly bemutatott Cessna 206 amfíbiája, amely a Szegedi Nemzetközi Repülőnap alkalmából érkezett a Tisza-parti város kikötőjébe.

A hidroplános repülés magyarországi beindításán fáradozó cég repülője még a szeptember 8-9-i repülőshow alkalmából járt a városban, mindkét nap meg lehetett csodálni.

Mint az Aeroexpress mostani közleményéből kiderült, a gyakorlórepülések hosszas előkészítés után, a Szegedért Vízisportbarát Egyesület együttműködésével és a Szolchrom hajósiskola szakembereinek biztosításával jöttek létre. Az esti órákban a hidroplán belvárosi kikötését számos érdeklődő követte partról és a Belvárosi hídról, ami nem csoda, hiszen

a magyar repülés történetében nincs feljegyzés arról, hogy valaha járt volna hidroplán a Tiszán.

Báló Tamás, a Szegedi Közlekedési Társaság repülőtéri üzletágának vezetője rámutatott: bár a népszerű rendezvény sétarepülés programjában ugyan idén még nem szerepelt a hidroplán, de a mostani sikeres üzem alapján jövőre akár már az érdeklődő közönség is kipróbálhatja a tiszai landolás élményét.

Forrás: Aeropark
Forrás: Aeropark
Forrás: Aeropark
Forrás: Aeropark

Molnár Zsolt, a Szegedért Vízisportbarát Egyesület elnöke az előzményeket felidézve elmondta: mivel az egyesület legfőbb célkitűzése az idegenforgalmi turizmus, valamint a hajós élet fellendítése a Tiszán, régi gondolati törekvés, hogy Szegeden vízi leszállóhely is erősítse a helyi turizmus egyik pillérét.

Az Aeroexpress tavalyi sikeres dunai és balatoni leszállásai ösztönözte őket arra, hogy felvegyék a kapcsolatot a légitársasággal és együttműködési megállapodásban rögzítsék közös törekvéseiket. A terv 11 hónap alatt jutott el a közelmúltbeli megvalósulásig.

Forrás: Aeropark
Forrás: Aeropark
Forrás: Aeropark
Forrás: Aeropark

"A vízirepülés reneszánszát éli Európában, ami nem véletlen, hiszen jelentősége többszörös: a turisztikai attrakciótól a taxirepülésekig, rendészeti feladatokban és katasztrófavédelemben számos területen teremt értéket, ezért igyekszünk a fejlesztésével élen járni Közép-Európában" – jelentette ki Széchey Márton, az amfíbia parancsnoka, aki vízirepülő kiképzését lengyelországi tavakon kapta és Norvégiában fejlesztette tovább.

Forrás: Aeropark
Forrás: Aeropark

Az Aeroexpress-alapító oktatókapitány hozzátette: a digitális világban egyre nagyobb értéke van a valós aktivitásoknak, a hidroplán pedig a hajózás és a repülés együttes élményét adja, ami a Tiszán a part menti fasorok közé besüllyedve, és vízre leszállva a vártnál is mélyebb benyomást tett a személyzetre, melynek immár Farkas Imre kiemelkedő tapasztalatú szegedi repülőoktató is tagja volt.

A parancsnok kifejtette azt is, hogy az Aeroexpress vízirepülő csapata a Dunán, a Balatonon és most a Tiszán végzett gyakorlórepülések után

újabb magyar vizeken jelenhet meg,

ezzel is szolgálva a magyar repülés fejlődését, sokszínűbbé válását, a hazai képességek gazdagodását.

A fel- és leszállásokat biztosító vízi személyzet nevében László György kiemelte: több évtizedes szegedi hajós tapasztalattal is meghatározó lépcsőfok szakmai pályafutásában a hidroplánnal történő együttműködés, hiszen a vízen kisgéphajóként manőverező jármű mindenkinek újdonságot jelentett a Tiszán, mégis minden folyamat gördülékenyen ment, a repülőgép pedig kiválóan működött együtt a folyón a többi vízi járművel.

A vízirepülés hazai újraformálása innovatív gondolkodást igényel nemcsak tőlünk, hanem számos partner részéről is, ezért is vagyunk hálásak Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzatának, az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóságnak is a hajózási és légügyi környezetvédelmi hatóságok mellett, mert nyitottak az újításokra – hangsúlyozta Somogyi-Tóth Dániel, az Aeroexpress társalapítója.

Az Aeroexpress márkanév idén 100 éves, hiszen 1923-ban ezen a néven kezdte meg működését az a légitársaság, amely a Duna Gellérthegy előtti szakaszáról felszállva a Balatonra és Bécsbe szállította az utasokat. A magyar szakemberek által tavaly alapított Aeroexpress cégcsoport egyik célja, hogy Kárpát-medencei célállomásokra indítson menetrend szerinti légijáratokat, másik küldetése pedig az, hogy Magyarországon ismét meghonosodjon a vízirepülés.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×