Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.96
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pexels.com

Fontos fejlemény az M0-s befejezése ügyében

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján egy műszaki térképen már az M200-as jelölés szerepel, annak az új autóútnak a jelölésére, amelynek a Magyarországon áthaladó kelet–nyugat irányú tranzitfogalom megosztása lenne a feladata.

Az ominózus autóút az M0-s alternatívájaként szolgálhat, épp ezért óriási szükség lenne rá. Tavaly ugyanis az M0-son elérte a napi gépjárműforgalom a 100 ezret a déli szakaszokon, ezzel a legterheltebb és legzsúfoltabb gyorsforgalmi utak egyike, ami a jövőben biztosan nem fog változni. Magyarország földrajzi helyzetének felértékelődése azt vetíti előre, hogy tovább erősödhet a hazánkon áthaladó kelet–nyugat irányú tranzitfogalom.

A Világgazdaság információi szerint átnevezhetik az eddig csak tervasztalokon létező M81-es és M8-as autóutakat, amelyek a jövőben M200 néven képezhetik a hazai gyorsforgalmi hálózat részét. Az építtető és üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján egy műszaki térképen is már ez a jelölés szerepel.

Az M200-as gyorsforgalmi út tanulmányterveinek felülvizsgálatát és áttervezését az idei évben megkezdjük

– válaszolta a lap kérdésére az MKIF, és azt is közölte, hogy az útszakasz az M1-es autópálya 13. számú főúti csomópontjától indul, és Székesfehérvár elkerülését, valamint az M7-es autópálya keresztezését követően, Sárbogárd térségében csatlakozik az M8-as gyorsforgalmi úthoz. Az M8-as gyorsforgalmi út terveit jelenleg az Építési és Közlekedési Minisztérium készítteti, a terveket a 2023 év végétől 2024 év végéig tartó időszakban veszik át, majd ezt követően folytatják az útszakaszok tovább tervezését.

A gyorsforgalmi utak építése a kiviteli tervek elkészülte, valamint az építéshez szükséges földterületek állam általi megszerzése után kezdődhet meg, az előzetes becslések szerint valamikor 2028. környékén.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×