eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Biciklis halad a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Magyar Kerékpárosklub: több és szigorúbb sebességmérésre lenne szükség

Tüntetést tartott hétfőn és biztonságosabb utakat követel a Magyar Kerékpárosklub a múlt heti kerékpáros gázolások után. Kürti Gábor, a szervezet elnöke elmondta, sokan félnek még Magyarországon a biciklizéstől, pedig a megfelelő forgalomcsillapító eszközökkel biztonságosabbá lehetne tenni a kerékpározást.

A kerékpáros-gázolások miatt hétfőn demonstrációt tartottak biciklisek. Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerint Magyarországon a közlekedők tíz százaléka biciklizik, ez a szám az Alföld mezővárosaiban 13 százalék is lehet, míg Budapesten csak 3-4 százalék, de úgy véli, többen is kerékpároznának, csak nem mernek, mert veszélyesnek tartják.

Kürti Gábor ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy a biciklisek baleseti statisztikája nagyjából megfelel a forgalomban való részvételi arányuknak, az évi 500-600 halálos kimenetelű közúti balesetből ugyanis nagyjából 60 ember kerékpáros. Ez azt jelenti szerinte, hogy átlagos a kockázata a kerékpározásnak a többi közlekedési módhoz képest, de ettől függetlenül a kerékpározók és a gyalogosok a legvédtelenebb közlekedők. Ezért különösen fontos az ő védelmük – tette hozzá a kerékpárosklub vezetője, aki szerint a kerékpáros balesetek fele, kétharmada megelőzhető lenne, ha a politikai döntéshozók meghoznák azokat az intézkedéseket, amelyeket Nyugat-Európában már sok helyen megtettek.

Kürti Gábor szerint csökkennének a baleseti számok, ha a jelenleginél sokkal több és szigorúbb sebességmérés ellenőrizné az autósokat. A kerékpárosok érdekvédelmi szervezetének vezetője kijelentette, hogy Budapestnek kiemelt figyelmet kell kapnia ezekben az ellenőrzésekben, mert míg az első negyedéves adatokból az látszik, hogy országos szinten öt százalékkal csökkent a halálos balesetek száma, addig Budapesten viszont 12 százalékkal nőtt a halálos esetek száma.

A biciklis szervezet vezetője úgy véli, hogy a kerékpárosokat érő balesetek száma azzal is csökkenthető lenne, ha a közlekedésben részt vevő összes szereplőben a jelenleginél erősebben tudatosulna, hogy felelős a tetteiért. Ugyanakkor a leghatékonyabb módon azzal lehetne csökkenteni a kerékpáros balesetek számát, ha a forgalomcsillapítást a mostaninál sokkal szélesebb körben alkalmaznák. Így a lakóövezetekben, ahol járda van, ott a 60-70 kilométer/órás sebességhatárok helyett akár egységesen és általánosan 30 kilométer/óra kellene, hogy legyen a megengedett maximális sebesség – mondta el az InfoRádióban Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×