Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Nyitókép: Baranyi Róbert/Budapest Airport

Két nehéz év után levegőhöz jutott a Budapest Airport

Két év rekordveszteség után újra nyereséges évet zárt tavaly a Budapest Airport, a vállalatnak a koronavírus-járvány miatti veszteségeket viszont még így sem sikerült ellensúlyoznia. A BUD számításai szerint csak jövőre érhetik el újra a 2019-es utasforgalmat

A 2020-as és a 2021-es – pénzügyi értelemben is – nehéz év után a Budapest Airport 2022-ben végre egy kis levegőhöz jutott – olvasható a társaság közleményében. Komoly kihívások mellett a vállalat a tavalyi évben visszaépítette a Covid-járvány előtti utasforgalom 75 százalékát, a légi áruszállítás terén viszont 194 ezer tonnás árumennyiséggel rekordot döntött.

A fenti eredmények a 2022-es pénzügyi mutatókon is meglátszanak: a tavalyi évben a vállalat nettó árbevétele 277,7 millió euró volt, ami több mint a 2020-as és 2021-es évben összesen. A Budapest Airport Zrt. így a tavalyi évet 76,6 millió euró nyereséggel zárta, és ennek köszönhetően

sikerült a pandémia két éve alatt felhalmozott 198 millió eurós veszteséget 121 millió euróra lefaragnia.

A Budapest Airport az elmúlt évek kihívásai és a továbbra is fennálló súlyos anyagi veszteségek ellenére fenn tudta tartani a repülőtér folyamatos és biztonságos működését, és a szükséges anyagi, személyi és infrastrukturális beruházásokat meg tudta valósítani – teszik hozzá.

A vállalat a tavalyi évben összesen 47 millió euró értékben hajtott végre infrastrukturális beruházásokat, így a fejlesztések értéke négy év alatt, 2022 év végére a 270 millió eurót (90 milliárd forintot) is meghaladta.

Úgyhogy abszolút nem akasztotta meg a 2022-es, 2021-es, sem a 2020-as év a fejlesztéseket, akkor is előre néztünk – hangsúlyozta az InfoRádiónak Valentínyi Katalint, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese, aki szerint ez meg is látszik, hiszen számos nemzetközi elismerés söpört be 2023 tavaszán a reptér:

Mint olvasható, a vállalat tulajdonosai és menedzsmentje számára is első számú szempont a budapesti repülőtér színvonalának folyamatos emelése, az utasélmény fejlesztése és a repülőtér kapacitásának az előrejelzésekhez igazított bővítése. A Budapest Airport tulajdonosai hosszú távú, stratégiai befektetők, akik annak ellenére elkötelezettek a repülőtér folyamatos fejlesztése mellett, hogy osztalék kifizetésére a 2022-es év eredményei után sincs lehetőség.

Valentínyi Katalin a jövőt illetően úgy fogalmazott: a BA a tavaszi hónapoktól kedve ismét képes tartani az egymillió fő fölötti utasforgalmat, amire 2019-ben volt legutóbb példa. Nyilván mindezt a nyári hónapok még inkább meg fogják lökni, úgyhogy a társaság jó évre számít 2023-ban, de várhatóan még így sem fogják tudni a pandémia előtti békeév számait hozni – tette hozzá a

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×