Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A 216-os busz halad át a Lánchídon a felújított útpálya megnyitásának napján, 2022. december 16-án. Átadták az ideiglenes forgalomnak a felújított Lánchidat. A hídon egyelőre csak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járművei, valamint a taxik, a segédmotoros kerékpárok, a motorosok, a kerékpárosok, valamint a mikroközlekedési eszközöket használók közlekedhetnek, a gyalogosok a tervek szerint a jövő nyár végétől használhatják az átkelőt.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Lánchíd-kerekasztal: néhány autós mégis átkelhet majd?

A Lánchíd forgalmi rendje valószínűleg már nem fog visszatérni a felújítás előtti állapothoz, de nem lehet kizárni, hogy a jelenleginél szélesebb körben használhassák személyautók is – ez derült ki a BKK által szervezett kerekasztal-beszélgetésből autósokkal, bringásokkal, taxisokkal.

A BKK a Lánchíd őszre tervezett átadása után is fenntartaná a jelenlegi forgalmi rendet, vagyis nem engedné vissza a magánforgalmú személyautókat – erősítette meg egy kerekasztal-beszélgetésen Bodor Ádám, a társaság mobilitásfejlesztési igazgatója.

"Ha a jelenlegi forgalmi rend marad, érdemes azon gondolkodni, hogy milyen további fejlesztéseket lehet odarakni, akár trolijáratokat is, zéró emissziósat is. Ha nem marad, ha dugó van, akkor nem érdemes" – fogalmazott az InfoRádió kérdésére.

Azzal Ajtay Szilárd, a Magyar Autóklub megbízott szakértője is egyetértett, hogy nem kell feltétlenül visszatérni a 2019-es állapotokhoz, de okos kompromisszumot sürget.

"Van egy jó gondolat, hogy ne legyen torlódás a Lánchídon. De nem kell ehhez kitiltani minden személygépkocsit. Például a mozgáskorlátozottakat, a zöld rendszámos autósokat és bizonyos szeleteit a személygépkocsi-forgalomnak, mint például az V. kerület, I. kerület át lehetne engedni. Emiatt nem lenne még torlódás" – mondta.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a jelenlegi forgalmi rend pozitív tapasztalatairól számolt be, de a zöld rendszámos járművek átengedését is el tudná képzelni.

Szabó Gábor, a Budapest Közút műszaki vezérigazgató-helyettese a biztonságos gyalogos- és kerékpáros-forgalomra hívta fel a figyelmet.

"A Lánchídnak gyalogosbarátabbá kellene válnia, nem véletlen volt hosszú éveken keresztül napirenden, hogy a 2,18 méter széles járda legyen 3 méteres. Ez nem sikerült, így viszont ha a gyalogosoknak bármiféle segítséget szeretnénk nyújtani, az nem nagyon lehet más, mint elérni azt, hogy legalább

a kerékpárosok ne jelenjenek meg a gyalogosok között."

Szegő Judit, a Levegő Munkacsoport projektvezetője támogatja a BKK terveit, amelyeket jó "első lépésnek" tart. Hasonló véleményt fogalmazott meg Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke is, aki azonban egy másik problémára is felhívta a figyelmet. "Van egy budai kerékpáros-hálózat, és van egy pesti, de a kettő nem ér össze, ezért össze kellene kötni, különben a budapesti kerékpározás nem fog tudni nőni. És ezért nagyon fontos, hogy az Andrássy út, Kiskörút, rakpart tengelyeket kössük össze a budai rakpart, Attila út tengellyel."

A fővárosiak június 11-ig szavazhatnak a Lánchíd jövőbeni forgalmi rendjéről a "Budapesti Lakógyűlés" keretében.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×