"Nem jól működik az új ügyeleti rendszer, állítsák vissza a régit" – követelte Apáti István, a Mi Hazánk Mozgalom országgyűlési képviselője.
"Azt mondják meg nekem, hogy egy ilyen elidősödő társadalom mellett, ilyen egészségügyi állapotban lévő közösségek mellett, ilyen ügyeleti rendszerben, ilyen mentőellátás mellett hogyan lehet bármilyen érdemi javulást várni" – tette fel a kérdést, és azt kérte, hogy változtassanak az ügyeleti rendszeren, és állítsák vissza az eredeti állapotot. "Nagyon egyszerű, hiszen a megfelelő szakszemélyzet ehhez rendelkezésre áll" – mondta.
Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára számokkal igyekezett bizonyítani, hogy az új ügyeleti rendszer jól működik. Mint mondta,
április közepéig az új ügyeleti rendszerben 22 363 betegnek nyújtottak segítséget.
Háziorvosi ügyelet 43 telephelyen volt, ezeken hétköznap 16-22 óra között, hétvégén 8-14 óra között 13 ezer 490 betegnek nyújtottak segítséget. Hétköznapi éjszakai ügyeletben este 10-től reggeli 8-ig sürgősség ügyeletben 1561 beteget láttak el. Hétvégén 14 órától hajnal 8-ig a sürgősségi ügyeletek 7312 beteget láttak el.
A mentőket hét fokozatban sorolják be, a legtöbb bejelentés 0-1-2-3-as szintű kórképek esetén történt. A 22 ezer ellátott esetből 32 volt 4-es 5-ös és 6-os fokozatú, tehát olyanok, akik valóban gyorsabb segítségre szorultak.
Az államtitkár szerint az új rendszernek az is előnye, hogy mindenhol egyetlen telefonszámot kell megjegyezni és használni: a 1830-ast.