eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A közösségi autómegosztó szolgáltatás, a GreenGo egyik autója halad a Lánchíd utcában 2016. december 29-én. A kizárólag elektromos meghajtású autókkal a fővárosban indult, GPS-alapú szolgáltatás regisztráció után vehető igénybe. A felhasználók az okostelefonjukra telepített applikációval találhatnak leparkolt, szabad autót a közelükben. A jármű lefoglalása után gyalog kell elmenniük az autóhoz, amely csak egy PIN-kóddal indítható el. Az úti cél elérése után az autót a közlekedési szabályok betartásával bárhol le lehet állítani és ott lehet hagyni a szolgáltatási területen belül. A gépkocsikat a vállalat szakemberei töltik a városszerte ingyenesen igénybe vehető elektromos töltőállomásoknál. Az autók takarítását, szervizelését a gépkocsik márkaszervizében végzik. A szolgáltatás Budapesten jelenleg 70 autót kínál a bérlőknek.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

A közlekedést érintő komoly változások jöhetnek Budapesten

A magyar főváros viszonylag jól áll az európai nagyvárosok között az utakon szaladgáló közautók számában, de a szabályozás még káoszos.

A BKK Mobilitásstratégia és megosztott mobilitás vezetője a Telexnek nyilatkozva elmondta, hogy ugyan az autómegosztó szolgáltatásoknál még nem kiforrott a szabályozás, a BKK-nál már készülnek ezeknek az egységesebb keretbe foglalására, és a kedvezőbb feltételek kialakítására.

Kofrán Gergely közlése alapján az a terv, hogy 2024-ig száz olyan mobilitási pontot hoznak létre Budapesten, ahol a kerékpárok és a rollerek mellett 200-300 autó is elérhető lesz, dedikált parkolóhelyen.

A híroldal arról is beszámolt, hogy ugyancsak jövőre jelenhet meg az első mobilitási állomás, ami egy frekventált, forgalmas helyen, nagyobb területen kínál közjárműveket. Ennek az építése a mobilitási pontoknál azonban lassabban halad, mivel az elektromos autók számára töltési pontokat is kialakítanak – magyarázta a BKK munkatársa.

Mint közölte, tervben van a megosztott mobilitási szolgáltatók integrációja a BudapestGO alkalmazásba is. Egy-két éven belül megjelenhetnek az appban a szolgáltatók, de nem lesznek olyan mélyen integrálva, mint például a berlini Jelbiben, inkább egy linkkel kapcsolódhatnak a tömegközlekedési ajánlatok mellé. De várhatóan közös kereskedelmi ajánlatok is lesznek.

A város tehát láthatóságot (mobilitási állomásokat a forgalmas csomópontokban) és integrációt kínál a tervek szerint a carsharing szolgáltatóknak, amiért pénzt (közterület-használati díjat) és (a járművek mozgásairól) adatokat kér – jegyzi meg a lap.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 19:22
×
×
×
×