Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása kezdődik húsvét után, április 12-én. Munkálatok lesznek az M1-es, az M15-ös, az M3-as, az M30-as, az M35-ös, az M4-es, az M7-es és az M8-as gyorsforgalmi utakon.
Idén 297 kilométer hosszan, 2 millió négyzetméteren cserélik a régi, elöregedett, javításra szoruló burkolatot új aszfaltra, megújul a felső kopó-, és ahol szükséges, az alatta lévő kötőréteg is. Ha indokolt, a mélyebb szerkezeti részeket is javítják. A tervek szerint csak idén több mint 330 ezer tonna új aszfaltot terítenek le. A teljes szintrehozás három évig tart - tette hozzá az InfoRádióban Szimicsku László, a cég kommunikációs igazgatója.
"2025-ig országszerte 200 híd és felüljáró újul meg, köztük 4 nagyobb híd: a Rába (M1), az Oszlári Tisza híd (M3), a Köröshegyi völgyhíd (M7) és a Pentele híd (M8). 50-60 csomópontnál a vízelvezető rendszereket és az esetleges rézsűcsúszásokat is javítjuk. Emellett 30 pihenőt is felújítunk" - mondta a szakember.
A pihenőkben javítják az épületek, mosdók tetőszerkezetét és a gépészetet is. Új bútorokat helyeznek el az elöregedett fa padok, asztalok helyett. Fákat ültetnek és szelektív hulladékgyűjtőket is kitesznek.
Ahol szükséges, cserélik a vadvédő kerítést is az autópályák mindkét oldalán.
A sosem látott mennyiségű munkát tartalmazó útfelújítása persze terelésekkel, forgalomkorlátozásokkal jár, de a cég szerint ezeket próbálják úgy időzíteni, hogy a lehető legkevesebb fennakadással járjanak. Az M7-en például a vakáció ideje alatt, a főváros és a Balaton között, előre tervezett munkálatok nem lesznek. Az aktuális munkálatokról a cég a Facebook-oldalán is tájékoztat.