Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Sharp shards of car glass on the asphalt
Nyitókép: Berezko/Getty Images

Halál az budapesti utakon - mellbevágó számokat közölt a főpolgármester

Karácsony Gergely Facebook oldalán írt arról, hogy Budapesten a sérüléssel járó balesetek 90 százalékát az autósok okozzák.

A főpolgármester adatokat közölt arról is, hogy mekkora esélye van egy gyalogosnak a túlélésre.

Eszerint, ha egy autó 30 km/h-ás sebességgel üt el valakit, akkor a balesetet a gyalogos nagy valószínűleg túlélheti. Egy 50 km/h-val történő gázolásnál már csak 50 százalék a túlélés esélye, viszont, ha valakit hatvannal ütnek el, akkor az áldozat szinte biztosan életét veszti.

Karácsony Gergely szerint sok múlik azon is, hogy mekkora tömegű a gázoló jármű. Minél nagyobb, nehezebb járművel közlekedik valaki, annál nagyobb a felelőssége, hiszen ütközés esetén jóval nagyobb eséllyel okoz súlyos sérülést, vagy halált.

A főpolgármester azt is közölte, hogy hamarosan nyilvánosságra hozzák Budapest közlekedésbiztonsági stratégiáját, aminek kialakításakor ezeket mind figyelembe vették. Karácsony Gergely azt is közölte: a cél az, hogy Budapesten 2050-re ne legyen halálos baleset az utakon.

Ahogy arról már az Infostarton is írtunk a főváros vezetése nagy hangsúlyt helyez a balesetek megelőzésére, egyebek között négy új traffibox telepítését is bejelentették. Ezt különösen az indokolja az a pár napja történt tragédia, amikor egy részeg autós halálra gázolt egy fiatal nőt, aki a villamos megállóban várakozott.

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×