A főpolgármester adatokat közölt arról is, hogy mekkora esélye van egy gyalogosnak a túlélésre.
Eszerint, ha egy autó 30 km/h-ás sebességgel üt el valakit, akkor a balesetet a gyalogos nagy valószínűleg túlélheti. Egy 50 km/h-val történő gázolásnál már csak 50 százalék a túlélés esélye, viszont, ha valakit hatvannal ütnek el, akkor az áldozat szinte biztosan életét veszti.
Karácsony Gergely szerint sok múlik azon is, hogy mekkora tömegű a gázoló jármű. Minél nagyobb, nehezebb járművel közlekedik valaki, annál nagyobb a felelőssége, hiszen ütközés esetén jóval nagyobb eséllyel okoz súlyos sérülést, vagy halált.
A főpolgármester azt is közölte, hogy hamarosan nyilvánosságra hozzák Budapest közlekedésbiztonsági stratégiáját, aminek kialakításakor ezeket mind figyelembe vették. Karácsony Gergely azt is közölte: a cél az, hogy Budapesten 2050-re ne legyen halálos baleset az utakon.
Ahogy arról már az Infostarton is írtunk a főváros vezetése nagy hangsúlyt helyez a balesetek megelőzésére, egyebek között négy új traffibox telepítését is bejelentették. Ezt különösen az indokolja az a pár napja történt tragédia, amikor egy részeg autós halálra gázolt egy fiatal nőt, aki a villamos megállóban várakozott.