eur:
411
usd:
394.64
bux:
78942.03
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Volánbusz Zrt./Soós Botond

A tél miatt a Hungaroringen gyakorolnak a Volánbusz sofőrjei

A Volánbusz minden évben kiemelt figyelmet fordít a téli felkészülésre. Nagy szükség van erre, hiszen megváltoznak az út- és látási viszonyok, amelyekhez minden közlekedőnek, de különösen egy közszolgáltatónak maximálisan alkalmazkodnia kell. A biztonságos közlekedést – a járműállomány és a munkavállalók megfelelő felkészítése mellett – nagymértékben segíti a flotta modernizációja is – közölte a társaság.

A Volánbusz 2018-ban indított járműfiatalítási programja keretében eddig mintegy 1820 autóbuszt állított forgalomba, és a jövő év első részében további több mint 300 új jármű érkezik a flottába. A korszerű, minden szükséges berendezéssel felszerelt buszokon nagy biztonságban érezhetik magukat az utasok téli időjárási körülmények között is – olvasható a társaság közleményében. A járművek alapfelszereltsége a blokkolás-, és kipörgésgátló, valamint a legújabb autóbuszok esetén a menetstabilizáló, sávtartó berendezés, vészfékasszisztens és az aktív fékezésre is képes adaptív tempomat.

Mint olvasható, a közlekedési társaság az őszi időszakban előre meghatározott ütemterv szerint ellenőrzi autóbuszait. Kiemelten figyelnek a gumiabroncsok állapotára, és beszerzik a téli üzemeltetéshez szükséges anyagokat, alkatrészeket. A nemzetközi járatokhoz használt járműveinket sáros és havas utakon is megfelelő menetbiztonságot nyújtó abroncsokkal szerelik fel (M+S jelölés, háromcsúcsú hegyet és hópelyhet ábrázoló szimbólum – 3PMSF); a belföldi járatok jellemzően négyévszakos gumiabroncsokkal közlekednek. Öt mm-nél kisebb profilmélységű abroncsokkal nem indítanak járatokat, a kopott gumikat minden esetben cserélik. Az autóbuszok kizárólag működőképes fűtőberendezéssel közlekedhetnek. A műszaki telephelyeken fagyszolgálat működik, hogy a járatok időben, biztonságosan indulhassanak.

Kiemelik, hogy a Volánbusz autóbusz-vezetői minden évben oktatáson vesznek részt, amelyen a téli közlekedés veszélyeire, az azok kezeléséhez szükséges vezetéstechnika alkalmazására és a téli üzemeltetéssel kapcsolatos előírások betartására készítik fel őket. A képzésen kiemelt hangsúlyt fektetnek a váratlan helyzetek kezelésére, a munkatársak problémamegoldó képességének fejlesztésére. Évente mintegy ezer autóbusz-vezető speciális vezetéstechnikai tréningen vehet részt a Hungaroring tanpályáján is.

A vállalat az autóbusz-állomások és a műszaki telepek hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkálataira is felkészült, ezzel biztosítva a biztonságos közlekedést, és feltöltötte a csúszásmentesítő anyagok készleteit is – zárul a közlemény.

Címlapról ajánljuk

Mukics Dániel: a havazás miatt 80 helyen még most is dolgoznak a tűzoltók

A "szokásos" balesetek mellett még egy hókotró is elakadt az első komolyabb havazásban. Egyes iskolákban nem indult be reggel a fűtés. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője pedig az InfoRádióban elmondta: havazás idején még arra is kell figyelniük a sofőröknek, hogy többet tankoljanak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Komoly gázellátási nehézség is lehet a régióban az amerikai szankcióból Szijjártó Péter szerint

Komoly gázellátási nehézség is lehet a régióban az amerikai szankcióból Szijjártó Péter szerint

Az, hogy az Egyesült Államok tegnap este szankciós listára tette a Gazprombankot, amely orosz banknak a régiós országok kifizetik a gázszámláikat, "akár komoly nehézségeket is okozhat ebben a térségben" – jelezte az isztambuli energetikai fórum keretében a régiós szakminiszterekkel való egyeztetés után Szijjártó Péter egy újabb Facebook-posztban. A magyar külgazdasági és külügyminiszter egyúttal nyugtatott is, hogy fél évre elegendő gáz van a magyar föld alatti tárolókban és az MVM-nek egyébként is csak egy hónap múlva kell kifizetnie a következő gázszámlát az orosz bank felé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×