Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Gépi kaszálás helyszínét biztosítja leállósávos tereléssel a Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyik új ütközéscsillapító forgalomtechnikai utánfutója az M0-ás autópálya 35-ös kilométerszelvényénél, Gyál közelében 2020. szeptember 2-án. A társaság kilenc új ütközéscsillapító utánfutót szerzett be augusztusban a kardosi, komáromi, monori, szigetszentmiklósi és keszthelyi autópálya-mérnökségre. Az eszközök az ütközéskor keletkező energia elnyelésével védik a munkaterületen dolgozókat, és a balesetet szenvedő járműben utazók sérüléseit is csökkentik.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

Budakalász pénzhiány miatt nem kap most elkerülőt

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredménytelennek nyilvánította a legutóbbi pályázatot. Erről a budakalászi polgármesteri kabinet vezetője beszélt az InfoRádiónak.

Pénzhiány miatt bizonytalanná vált a Budakalászt elkerülő út építése a 111-es és a Budakalászi út között, mert a kivitelezői pályázatot eredménytelennek nyilvánították.

Ennek oka pedig az, hogy a kormány nem biztosít forrást az építéshez, így a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt sem tudna fizetni a győztes pályázónak.

A hír kapcsán Péterffy Gábor a polgármesteri kabinet vezetője elmondta, hogy az út főleg pomázi területen futna, de budakalászi házakhoz viszonylag közel. Ezért az ott lakók nagyon szerették volna, ha a nyomvonalat minél északabbra, a budakalászi házaktól minél távolabbra vezetnék. Azonban ezt nem sikerült elérni - folytatta Péterffy Gábor, viszont nagyon komoly műszaki garanciákat kaptak a zajvédelemre.

A budakalászi önkormányzat vezető tisztviselője hangoztatta, hogy ez a beruházás egyértelműen nagyon fontos lenne a város számára, hiszen jelentős forgalmat terelne el a belső területekről. Szerinte az út Pomáznak és a környező településeknek is sokat jelentene, mert az ott lakók, sokkal gyorsabban juthatnának ki a 11-es útra a Csobánka-Pomáz régióból és vissza, és így el tudnák kerülni Budakalász belvárosát.

Péterffy Gábor arról is beszélt, hogy ez egy nagyon régóta húzódó ügy, hiszen az elkerülő út már az 1985-ös rendezési tervekbe is bekerült, és ugyancsak szerepelt a 2008-ban átadott Megyeri híd engedélyében. Később pedig egy hármas megállapodásban, amit az akkori Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, illetve a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és Budakalász kötött, szintén szó volt az út megépítéséről - emlékeztetett a budakalászi tisztviselő.

Közölte, hogy a nyilvános adatok szerint az építésre a legkedvezőbb ajánlat most egy nettó 25 milliárdos ár volt. Hozzátette, értik, hogy erre jelenleg nincs pénz, de ez az út évtizedes adósság. Észszerű keretek között továbbra is mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy megépüljön az elkerülő út és folytatódhasson az M0-s építése is, ami egyébként 2012 óta kiemelt állami beruházás.

Budakalásznak nagy szüksége lenne mindkét beruházásra,

mivel az M0 és a Megyeri híd 2008-as átadása óta óriási forgalom zúdul a városra. Jelenleg 15 ezer autó haladt át egy olyan szűk, belső úthálózaton, amit nem ekkora forgalomra terveztek. Ugyanakkor az egész régiónak nagyon sokat jelentene - nyilatkozta Péterffy Gábor, a budakalászi önkormányzat kabinetfőnöke.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×